Patek Nautilus Hvit

TomB

Støttemedlem
Medlem
25. jan. 2010
Innlegg
4.305
Sted
Trondheim
Jeg har vært litt på og av jakten på en 5711 i en periode nå. Jeg har hele tiden vært på bestemt på å gå for den blå, men det har ikke vist seg å være enkelt. Den hvite derimot dukker opp ganske jevnlig. Er det noen her som har prøvd den på hånda og kan si noe om hvordan den oppleves kontra den blå? På bilder synes jeg den oppleves større enn den blå rent visuelt pga mindre kontrast i farge mellom skive og bezel. Lurer også litt på hvitfargen. Er den helt snøhvit eller endrer den seg med lyset? Det rette er selvfølgelig å vente på den blå, men det var dette med lysten da :) (og strengt tatt har jeg nok klokker med mørk skive...)
 
Jeg prøvde den i hvit senest på lørdag. Den har mye wp til å være såpass nett:)
Har dessverre ikke prøvd den i blå, men jeg har prøvd 5980 i både hvit og blå. Der er det ingen tvil, hvitt blir visuelt større. Jeg prøvde den hvite i butikken, så fikk ikke studert hvordan den endret seg i annet lys enn innelys..

Men helt ærlig, du trenger noe lyst:) Du har som sagt altfor mye mørkt, så det kan være lurt å bytte ut litt.. Hehe:)

Slenger med et bilde fra den hvite 5980'n jeg testet. Håper fargen frister deg:)

AD66281C-A69D-4564-BD62-035A265365F5-20956-00000C85D22A2918_zps027131d0.jpg
 
Lekkert i både hvitt og blått. :D Liker kontrasten mellom den hvite skiven og de mørke viserne og time markørene.
 
Rent subjektivt syntes jeg hvit er finest. Noen klokker kler mørkere skive, og noen hvit. 5711 er en som blir 10 ganger så fin med hvit skive en med mørk. Den blir litt "renere" i mangel på en bedre utrykk :)
 
Hvit skive er utvilsomt knallflott, men jeg må vel innrømme at det hadde blitt blå eller sort om jeg var i markedet for en :)
 
Blåfargen på disse er magisk (har bare prøvd 5712, men regner med at dette også gjelder 5711).
Ville ikke gått for det nest beste ...
 
Hvit skive er utvilsomt knallflott, men jeg må vel innrømme at det hadde blitt blå eller sort om jeg var i markedet for en :)

+1!

For meg blir kontrasten mellom de sorte markørene og den hvite skiva for brutal, iallefall ift at det er en PP. Ser andre liker nettopp denne kontrasten, så innlegget er kanskje ikke så mye verdt.... Skulle jeg kjøpt en så klassisk klokke ville jeg valgt en mer diskret farge.
 
Det eneste som holder meg igjen er at jeg har solgt alle mine klokker med hvit skive etter kort tid. Jeg har ikke lyst til å havne i samme situajon med en Patek :)
 
For meg er noe av nautilus magien nettopp den blå, nærmest magiske skiven som spiller i lyset på sin helt egne måte ulikt alt annet jeg har hatt.

Det er overhodet ikke noe spørsmål engang for meg. Hvitt er flott, men det reduserer nautilus opplevelsen for meg. Hver til sitt dog - det er en fantastisk klokke uansett tilfelle.
 
Har prøvd både 5711 og 5980 i hvit på Bjerke. Jeg synes den var veldig tøff! Men et helt annet uttrykk enn den blå. Den gav mye av det samme som en hvit Rolex Explorer II, den ekstremt lettleselige kontrasten mellom hvit skive og sorte visere. Jeg hadde ikke valgt den som eneste Nautilus, men som nr 2? Kanskje :)