PAM973

Perilei

Støttemedlem
Medlem
24. mai 2015
Innlegg
629
Sted
NordNorgebygda
Hei.
Har fått mulighet til å kjøpe en PAM973, en klokke jeg har lyst på. Er det noen grunn til å være skeptisk til OP XXXIV verket som står i denne klokken? Ikke «inhouse», men fellesverk for Richemont gruppen. Så lenge verket er pålitelig bryr jeg meg jo egentlig ikke hvem som har produsert det.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrMstone
Hei.
Har fått mulighet til å kjøpe en PAM973, en klokke jeg har lyst på. Er det noen grunn til å være skeptisk til OP XXXIV verket som står i denne klokken? Ikke «inhouse», men fellesverk for Richemont gruppen. Så lenge verket er pålitelig bryr jeg meg jo egentlig ikke hvem som har produsert det.

Verket er vel basert på Val Fleurier ebauche, og er sikkert mer enn bra nok. Ryktene sier også at verkene skal være enklere og billigere å ta service på.

Det eneste jeg synes er litt kjedelig er at prisene på inhouse vs. OP XXXIV er tilnærmet like, man kunne kanskje tenkt seg større prisdifferensiering for å skille.

973 er en flott Panerai, godt valg!
 
Hei.
Har fått mulighet til å kjøpe en PAM973, en klokke jeg har lyst på. Er det noen grunn til å være skeptisk til OP XXXIV verket som står i denne klokken? Ikke «inhouse», men fellesverk for Richemont gruppen. Så lenge verket er pålitelig bryr jeg meg jo egentlig ikke hvem som har produsert det.
Nei ingen grunn. Kjør på!
 
Kör på. Inhouse är överdrivet ;)
01EBBB88-7241-48C5-A705-22A5F28535C6.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Run AC
OP XXXIV Er richemont gruppens (De som eier panerai) modifiserte urverk (inhouse) ikke lengre ETA base! The OP XXXIV caliber has 23 jewels and 72 hours of power reserve on a full wound. The frequency is 28,800vph. The base of the caliber is ValFleurier ebauche. If you are not familiar with the name, ValFleurier is a movement manufacturer that belongs to the Richemont group. As such, they supply movements to brands such as Montblanc, IWC, Piaget and in our case, Panerai. These base movements then Panerai modifies in-house and make such calibers as the OP XXXIV.