ORIGYN- Swiss Non-Profit Foundation to authenticate watches via Smartphone App in 2021

Medlem
7. okt. 2019
Innlegg
19
Sted
Sørpå
Lovende :) Hentet fra Watchville. Link: Origyn

For the first time in history, a watch leverages its own biometry and represents its own unique identity. ORIGYN's research focused on a way to authenticate an object directly, without the help of a bar code, microchip, engraving, or other proxies. The result is that anyone can now take a photograph of an object using a smartphone application and identify and authenticate a product, while also understanding its provenance, history, and ownership.

2020-10-01_19-46-12.gif
 
Jeg er meget skeptisk så lenge de ikke bruker en eller annen form for unik signatur på gjenstanden som skal verifiseres; det skal bli spennende med mer detaljer om hvordan de akter å utføre autentiseringen; nettstedet deres var herlig vagt (Uten at det nødvendigvis er negativt - om de er underveis i en patentsøknad, ville jeg også vært forsiktig...)

Hihi. Jeg foreslo i sin tid for Sinn at de kunne gravere en digital signatur på urene sine - så kunne man sjekke opp mot nettsidene deres om uret var ekte - og, for å gjøre det vanskelig å bare kopiere en gyldig signatur på fakene man lager - la nettstedet fortelle hvor mange andre som hadde søkt opp samme signatur og fra hvor...

De takket høflig og sendte meg faktisk noen måneder senere et svar sammen med litt Sinn-goodies der de sa at de hadde vurdert det seriøst, men kommet til at det ville koste mer enn det smakte for en lavprofil-produsent som Sinn, selv om ideen passet meget godt til bildet de hadde av seg selv som innovatører.

Jeg mener fortsatt det ville være en tøff, robust og enkel løsning om man gjorde det riktig. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Fatpunk