Orient Saturation diver

Medlem
5. mars 2014
Innlegg
927
Endelig - i noen år har jeg vurdert en Saturation Diver fra Orient inn i samlingen. Toppmodellen av divere fra Orient.

Alltid har en annen dykkerklokke kommet før i køen - så derfor tvilte jeg faktisk på om jeg fikk tak i en slik Orient.
Saturation Diver begynner også å bli litt vanskeligere å få tak i nye. Og jeg var særlig på jakt etter den med hvit skive.
Men etter litt flipping tidligere i år, så ble valget tatt.

En Seiko Sary 057 ble også tatt med i bestillingen, så det ble dobbel lykke i kveld :)

Begge klokkene imponerer så langt jeg kan vurdere. Med Orienten fulgte det med en meget god stål-lenke med microjustering og en gummirem - samt verktøy for bytte av rem.

Jeg foretrekker gummi på en dykkerklokke, så den lenken vil nok forbli ubrukt.
Ellers så er beselen helt i ypperste klasse. Perfekt sentrering, nydelig klikk, og særegen da den ikke er som "alle" andre. Her er det ikke brukt keramikk, men her er det utrolig presist maskinert og behandlet metall.

Denne Orienten er helt i ypperste japanske klasse - og jeg føler den er helt på høyde med Seiko Marinemaster serien.

Powerreserven er også en fin ekstra funksjon som jeg kommer til å å sette pris på. Lumen er brilliant, sterk og varer lenge.

Sary057 er også en virkelig nytelse av et dressur - til budsjettpris.
Saphire glass, flotte detaljer og fin størrelse med sine 41mm

Likevel - jeg har alltid hatt en forkjærlighet for dykker-ur, så mulig 057 blir flippet videre.
Her kommer noen bilder som jeg tok i dag :)

_2020159.png
_2020160.png
_2020062.png
_2020167.png
_2020022.png
_2020202.png
_2020010.png
_2020244.png
 
Grattis med flott OSD! Likte godt den hvite skiven i kombinasjon med sverdvisere. Det gav et helt annet uttrykk enn mine batong(?)-visere på sort skive.
Vi er noen få i denne eksklusive klubben ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: adamskater og Furch
Gratulerer så mye med to flotte klokker. Liker generelt Seiko best, men her tar Orient elegant førsteprisen ;)
En virkelig flott klokke som med hvit skive oser av 'eleganse'
Kos deg masse med disse.
God Helg:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Må si denne imponerte. Flott klokke. Orient viser seg gang på gang og gi bang for the buck...