orient eller seiko???

Medlem
21. okt. 2013
Innlegg
123
Sted
sarpsborg
hei ser mange skryter av begge merkene men hvem av de gir mest verdi for pengene?

for eks

Seiko 5 Automatic Monster Diver Japan SRP311J1 SRP311J


eller

Orient Automatic Power Reserve FT03002B

hvem av de vil være mest holdbar og trenge minst service og som er minst kostbar på service, hvem av de vil vare lengst og være nøyaktig lengst?

gjerne begrunn hvorfor dere synes ene gir mere verdi en andre på forhånd tusen takk :) blir jo gal av å skulle velge
hehehee
 
Jeg tror - understreker tror - at disse kvalitetsmessig ligger på omtrent samme nivå, men ville gått for Monster når som helst. Fordi det er en Monster. Et må-ha ur for klokkefolket. Den forrige modellen er en klassiker og det er få grunner til at denne ikke skulle bli det samme.

Du burde kanskje vurdere Monster uten den svarte coatingen, da dette vil slites vekk over tid. Det ble nettopp opprettet en tråd om Monster der du sikkert kan finne en del nyttig. Sjekk "Klokkediskusjon" eller "Startgropa" - tror det er der den ligger.
 
Her er det fristende å si "ja takk begge deler!"
Men hvis jeg måtte velge mellom disse to, ville jeg nok tatt monsteret.
 
Her tror jeg det blir et spørsmål om hvilket design du liker best... Jeg har hatt både Orient Mako XL, Seiko Monster og en modifisert Seiko SKX007... SKX007 passet ikke mitt håndledd, men både Orienten og Monsteret er klokker jeg anbefaler, og opplevd kvalitet på alle tre er god.
 
Jeg holder en knapp på Orient New Mako




new+mako.jpg




orient++back.jpg