Only Watch 2021

MrJensen

Støttemedlem
Medlem
26. juli 2013
Innlegg
229
Sted
Oslo
Årets show går av stabelen 6. november.
Ser ut som oransje er hovedtema i år, og mange av klokkene som skal auksjoneres bort har tatt fargen i bruk, etter min mening med varierende hell.
Informasjon om arrangementet, samt bilder og info om klokkene som skal auksjoneres, kan ses her: https://www.onlywatch.com/
 
Min foreløpige favoritt:
1625219317980.png


Litt uinspirert sekundviser, men ellers veldig pent!
 
Mistenker du sitter på flere detaljer rundt endelig design på denne, og forventer at favorittstemepelet mitt flyttes så snart mer informasjon og bilder av RRCCII er på plass.
Stor tro på at den blir best in show :giggle:

Det kan hende ;)
Men som en gentleman jeg er, så må jeg forbli tyst til det er offisielt.
 
Ellers er det gøy at François-Paul fortsetter å lage unike klokker til Only Watch, syns årets bidrag er spennende:
Vis vedlegg 255626
Hånden på skinev eer en automaton, og viser timer på følgende måte:
Vis vedlegg 255627

Tja, spennende og unikt, men jeg kan vel ikke være den eneste som syns at denne er ganske stygg? Ikke i nærheten av Marvel-opplegget til AP, men farlig nærme samme gate i mine øyne (så får heller folk få lov til å være uenig).

For øvrig syns jeg Czapek sitt bidrag ser ut til å kunne bli en vinner for meg, gleder meg til å se mer enn en skisse.
Moser-Perpetual-Calendar-11.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og UJU
AkriviA sitt bidrag!
Hva synes dere?
Vis vedlegg 264380Vis vedlegg 264381

Den skiva traff meg ikke helt, ser ut som gulna parkett. Sikkert bedre live da.

Føler ikke denne klokka kler en busy skive da designet på skiven er såpass busy. Designet kler uten tvil en mer minimalistisk skive slik CC01 har vist på en perfekt måte.

Lugs ser også lange ut?

53A792A0-4648-43F5-8DDA-83DA007B3C8D.jpeg

Her snakker vi perfeksjon!
 
AkriviA sitt bidrag!
Hva synes dere?
Vis vedlegg 264380Vis vedlegg 264381

Ikke noe fan av urskiven, men mistenker at den ser bedre ut live enn på bilde.

Kassen syns jeg umiddelbart så litt pussig proporsjonert ut, med litt voldsomme remfester. Stygt er det definitivt ikke, men også jeg foretrekker nok førsteutgaven bedre ift. kasse.

Det er i alle fall det jeg tenker inntil jeg har fått sett og prøvd den live :)
 
Er dette Hagmann-kassen?

Må si jeg er litt skuffet over valget her i forhold til lengde på lugs og avstand remfeste mot kasse.

Min erfaring her er at dette ofte ender opp med å bli klokker som bærer merkelig i forhold til størrelse. To eksempler her er enkelte Nomos og Longines Legend Diver.

75CB3F82-A34D-45C0-B339-12929C8DA91F.jpeg

Her sammenlignet med Lange 1

4F3D4226-47BE-4E80-A5CD-1AF2D07BB36E.jpeg

CC01
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres
Snakket med Rexhep (mer kommer). Han elsket de laange og slanke remfestene. Så er nok ikke en ubetenksomhet i det minste :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Snakket med Rexhep (mer kommer). Han elsket de laange og slanke remfestene. Så er nok ikke en ubetenksomhet i det minste :)

Er en nøye vurdert utvikling fra remfestene til CCRR1.
Har fått tilsendt dette bildet fra Rexhep selv. Synes det ser veldig riktig ut.
IMG_1866 2.JPG
 
For de av dere som lurer på hvordan skiva er laget, av hva og av hvem. Så kommer et lite svar her fra gamlebyen i Genève.
"The dial is a Gravé-Gratté technique made by Atelier AKRIVIA, with a champagne translucide enamel"
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Guilloché refers to a decorative technique wherein engraving (comprising intersecting straight or wavy lines) is done by machine using a rose-engine. When translucent enamel is applied to such an engraved base plate, you get a Flinqué Enamel dial.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine