Omega Seamaster-tråden

Hva menes om denne?

Jeg synes den er litt kul (ikke sett den live). Kunne klart meg uten diamantene som bare gjør den unødvendig dyr.

Om jeg sier at jeg vurderer den opp mot PO 8500 som eneste (så langt) klokke, blir vel brukeren min sperret? ;)

http://www.omegawatches.com/gents/seamaster/aqua-terra-mid-size-chronometer/23110392154001

AquaTerra.png

Aqua Terra er nydelige ur. Forstår at du vurderer en slik. Uten diamanter selvfølgelig...
 
Får ikke den farge kombinasjonen i full herre størrelse dessverre:( Og heller ikke uten diamanter i den størrelsen den kommer.. Er i mine øyne en dame modell og ikke boy-size;)

Er 38,5mm damestørrelse nå?

Diamantene på denne er så må og uskyldige, at man ikke legger merke til disse uten å se godt etter ;) Og fargekombinasjonen, og klokka, er jo rett og slett bare flott! :)
 
Problemet er at denne fargekomboen fås vel ikke uten diamanter?
Synes standard AT med sølv, grå, eller sort skive kanskje blir litt kjedelig.
ling

Jeg har sansen for de fleste kombinasjoner av AT, foruten når det blir bling av det. klassisk ur i mine øyne. Fortjener mer oppmerksomhet.
 
Ser utrolig lekkert ut, men i den prisklassen hadde jeg nok gått for noe annet. Seamaster modellene i helgull faller nok litt gjennom på den måten. I den prisklassen tror jeg mange heller velger noen litt høyere manufactur.
 
Syntes omega sine gullur ofte er veldig flotte. Syntes de har en bra farge på gullet også.

Men.. Det blir jo som flere andre sier.. Omega helgull er i samme prisklasse som mye annet flott gull...
 
Veldig interessant. Hmm er det mulig at en SMPbezel er kompatibel med en SMPchrono? Er det ikke samme diameter på dem mon tro. Dette må sjekkes ut. Flere innspill ønskes.

Det er samme dia, 41mm på begge to, både nye og eldre modeller! I teorien kan det i alle fall virke som det vil passe med mål etc, men det kan selvfølgelig være noen mål som er endret.. I tillegg vil nok ikke fargene matche så bra ved et evt bytte, på den nye med ceramic bezel er det også en ny skive, og fargene er ikke like som på se tidligere utgavene, er en "blank" skive på de nye, uten "waves";)
 
Det er samme dia, 41mm på begge to, både nye og eldre modeller! I teorien kan det i alle fall virke som det vil passe med mål etc, men det kan selvfølgelig være noen mål som er endret.. I tillegg vil nok ikke fargene matche så bra ved et evt bytte, på den nye med ceramic bezel er det også en ny skive, og fargene er ikke like som på se tidligere utgavene, er en "blank" skive på de nye, uten "waves";)[/QUOTE

Det hadde nok gått greit. Problemet er nok at SMP ikke lenger kommer i titanutgaver såvidt meg bekjent. Blir ikke helt det samme med en stålbezel på en titankasse. Men man kan vel ikke få alt her i livet. Om noen skulle komme over det faktum at man faktisk kan få fatt i keramiske bezeler i titanutgave til SMP så gjerne gi lyd om det. Meget gjerne.