Solgt kr. 16.500,-: Omega Seamaster Professional 2232.80 Titan "Electric Blue"

Pål

Støttemedlem
Medlem
12. des. 2010
Innlegg
206
Sted
Trondheim
Til salgs en Omega Seamaster Professional 2232.80. Dette er titanversjonen av "Electric blue" med den fantastiske skiven og korrekt lenke! Et utrolig behaglig ur som har blitt brukt daglig de siste tre årene selges eller byttes nå til fordel for noe annet.

Estetisk tilstand:
Godt brukt med mye hairlines og ymse dings her og der. Uret har vært fastlåst på armen til tross for oppussingsprosjekter og utseendet er deretter. Glasset er omtrent "spotless" med unntak av dings på mikrometer-nivå langs yttersiden rundt kl. 19 (se bilder), dette oppdaget jeg ikke før jeg så nærbildene.

Teknisk tilstand:
Siste service utført 24/6/2016 av Urmaker Asklund (Trondheim) pålydende kr. 4400,-. Kvittering medfølger.
Ble i fjor høst levert til Urmaker Lian (Trondheim) pga. stoppet mekaniske. Ble fikset på 5 minutter og ettersett - mekaniske i skjønneste orden og man skal ikke forvente noen service i nærmeste fremtid. Trykktest ok. Uret er fra 2005 basert på stempling i dokumentene.

Opphav:
Jeg importerte dette uret i 2012 fra www.ora24.gr, moms ble betalt men papirer på dette klarer jeg ikke å finne. I 2013 ble uret solgt videre til en trønder her på sonen som beholdte uret i 3 år. Deretter kjøpte jeg uret tilbake og har vært eier til nå.

Tilbehør:
Med unntak av papirer på betalt mva. er uret komplett. Inkludert er dobbel boks, instruksjonshefte, div. kort (pictogram, int. warranty, chron. cert.), Omega reiseetui og utbyttede deler fra siste service dersom dette er interessant for noen.
Når det gjelder størrelse på lenken ligger uret veldig løst på mitt armledd som er ca. 18.5 cm i omkrets, vil tro det skal passe greit opp til 19.5 cm. Det følger ikke med ytterligere ledd.

Teknisk data fra Omegawatches.com
  • Bracelet: Titanium
  • Case: Titanium
  • Case diameter: 41 mm
  • Dial color: Blue
  • Crystal: Domed anti‑reflective, scratch‑resistant sapphire crystal
  • Water resistance: 30 bar (300 metres / 1000 feet)
MOVEMENT
  • Calibre: OMEGA 1120
  • Self‑winding chronometer with rhodium‑plated finish
  • Power reserve: 44 hours
  • Type: Self winding
Bilder:
På grunn av urets tilstand som beskrevet har jeg forsøkt å ta så mange "ærlige" bilder som mulig av det jeg mener er "problemområder". Dersom det ønskes flere bilder kan dette skaffes.

omega_første.jpg

omega.jpg

omega_side_helium.jpg

omega_side_krone.jpg

omega_helium_detalj.jpg
omega_krone_detalj.jpg

omega_krone_detalj_2.jpg

omega_lug_kl12.jpg


omega_lug_kl6_2.jpg

omega_lug_kl6.jpg

omega_lenke_1.jpg

omega_lenke_1-2.jpg
omega_lenke_2.jpg

omega_bakside.jpg

omega_lenke_detalj.jpg

omega_lenke_lås_detalj.jpg

omega_lås_helium.jpg

omega_side_lås.jpg

omega_bakside-2.jpg


Pris og lokasjon:
Selges kr. 16500,-. Kjøper betaler eventuell frakt. Uret befinner seg i Trondheims-området og kan besiktiges etter avtale.
 
Redigert: