Omega Seamaster 600

Medlem
22. nov. 2012
Innlegg
1.573
Sted
Fredrikstad
Jeg har kommet over et gammelt Omega Seamaster 600 ur. Ukjent servicehistorikk og som dere ser så trenger litt omsorg.
Er det noen som vet hva en service koster?

Tenker at dette kunne blitt en fin dressklokke.

B40BE811-89A6-4023-8CC8-E88CB2E83C88.jpeg
 
Finfint ur! Utvilsomt et fint dressur.
Hvordan ser urskiva ut? Er det kun riper på glasset? Tikker uret eller står det stille?
Leverte selv en meget pen manuell Omega Geneve 136.070 til urmakeren i forrige uke og han anslo at det kom på 2800 kr. Det var et ur hvor alt sto stille.
 
  • Liker
Reaksjoner: Yallaboy
Trur nok du må litt høyere i pris hvis du ønsker originale deler. Jeg tenker slik , ny fjær , nytt fjærhus lager , nytt glass , ny krone , ny kasse hals og baklokk pakning.
Disse delene er ikke rimelige lenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Yallaboy
Finfint ur! Utvilsomt et fint dressur.
Hvordan ser urskiva ut? Er det kun riper på glasset? Tikker uret eller står det stille?
Leverte selv en meget pen manuell Omega Geneve 136.070 til urmakeren i forrige uke og han anslo at det kom på 2800 kr. Det var et ur hvor alt sto stille.

Glasset er veldig ripete, men skiven ser fin ut.

Glasset må nok byttes, tror ikke disse ripene kan fjernes ved hjelp av Polywatch.

Jeg trakk opp urverket og det tikket i vei. Kassen ser ganske grei ut også med tanke på alderen.

Ut fra hva jeg kan finne ut er dette et 135.011 og disse ble produsert i perioden 1960 - 1969.
 
Jeg hadde full service på en gammel Omega Constellation Pie-Pan for ca ett års siden.
Betalte 6250, innkludert nytt originalt glass (556) og ny original krone (500). Tipper din vil være noe tilsvarende.

Brukte urmaker Torp, som har tatt over for Ødegaard i Sarpsbog. Han er autorisert på Omega og får tak i originale deler, kan anbefales. Fikk med en fin rapport med mange før/etter bilder fra jobben.

20220421_141732.jpg