Omega Seamaster 120 - Baby Ploprof

Medlem
7. mars 2020
Innlegg
72
Sted
Oslo
Slo kloa i denne på Finn idag :love:

639FBB48-A2BA-4512-9499-3DE57258B4BF.jpeg

Viserne er tydeligvis byttet en gang og datohjulet har også feil farge.
Er det noen som har kjennskap til hvor jeg muligens kan få tak i de rette delene? Og gjerne også forslag til en god urmaker med forkjærlighet for gamle ur :)
 
Redigert:
Trur datohjulet er riktig. Se bilde fra Omega sin side.
16418162293263103751820714175635.jpg

Hvis du skal ha visere med patina er de "ofte" å se på Ebay, da til skyhøye priser.
Hvis ikke går det å spørre en Omega forhandler om å få kjøpe hos dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Takk, @reldor!
Har sett litt på det bildet der jeg også, og det er for meg ganske tydelig at det er en hvit skive med sorte tall på datohjulet.
På min klokke er datohjulet i gull med sorte tall. Har funnet et hjul som jeg har forspurt selger om idag.
Når det gjelder viserne så ser det rimelig støvsugd ut for Baby Ploprof-visere på Ebay. Finner en del nye til "Papa" Ploprof :)
Fant imidlertid nye, originale visere til Baby, så jeg får sette på dem frem til jeg eventuelt dumper over viser med patina.
Viserne er jo ganske så viktige på denne klokka!
Kontaktet for øvrig Ur-tjenesten idag. Ser ut som at de kan anbefales, etter å ha lest tidligere innlegg her inne?
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Takk, @reldor!
Har sett litt på det bildet der jeg også, og det er for meg ganske tydelig at det er en hvit skive med sorte tall på datohjulet.
På min klokke er datohjulet i gull med sorte tall. Har funnet et hjul som jeg har forspurt selger om idag.
Når det gjelder viserne så ser det rimelig støvsugd ut for Baby Ploprof-visere på Ebay. Finner en del nye til "Papa" Ploprof :)
Fant imidlertid nye, originale visere til Baby, så jeg får sette på dem frem til jeg eventuelt dumper over viser med patina.
Viserne er jo ganske så viktige på denne klokka!
Kontaktet for øvrig Ur-tjenesten idag. Ser ut som at de kan anbefales, etter å ha lest tidligere innlegg her inne?

Sikker på at datohjulet ikke bare har fått patina ? Ville vært helt sikker før det ble byttet
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor