Omega Deep Black

Hvilken hadde du valgt


  • Antall stemmer
    34
Medlem
30. des. 2010
Innlegg
84
Hei. Lurte på om noen har erfaringer eller meninger om Deep Black modellene? Har brukt litt tid på å venne meg til de, men syns de blir finere og finere...
Er prisen god eller betaler man overpris pga keramikk kassa?
Hvor holdbart er keramikk? Lokal AD sa at bare kassa koster 50k, da er det jo synd om denne skulle måtte byttes pga skade liksom...
Det er 8906 cal vs 8900 i vanlige PO, aner ikke forskjellen.
Antar disse blir produsert i lavere numre enn vanlige PO. Hvordan vil det slå ut på annenhåndsverdien?
https://www.omegawatches.com/watches/seamaster/planet-ocean-600m/deep-black/product
 
Som du ser så er Deep Black modellene du henviser til GMT, derav forskjellig urverk. Utrolig flotte ur synes jeg, svært bra kvalitet i alle ledd. Klokkene tåler nok sitt, det koster å miste en dyr klokke i gulvet uansett. Annenhåndsverdi er nok litt vrien med disse. Det er heller ikke altfor mange rundt omkring. Om det skulle påvirke kjøp? Ikke faen. Det eneste med disse som jeg tenker trekker ned er høyden. Det er ikke den laveste klokken som er produsert.
 
CB56AEEB-67E6-4FBE-88EA-B1A913713C4F.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Kan og SantaMonica
Har hatt Speedy sin variant, Dark Side. Nydelige kasser. Ripefri og lette. Anbefales.

Er jo en risiko for å knuse kassa, men om den er forsikret koster det en tusenlapp i egenandel. Risikoen anser jeg som ganske lav.

Annenhåndsverdi er nok døll. Liker du? Kjøp:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple og Grendel
Den helt sorte modellen er grisetøff, kunne godt tenke meg en slik selv. Skulle nok likevel gjerne sett en modell uten GMT :)

Urverket er helt på topp, og kassen tåler mye uten å få tegn til bruksspor. Keramikken tåler enda mer enn stål, men et svært hardt støt mot en skarp kant kan medføre at den «knuser». En stålkasse ville heller fått et dypt hakk, men ellers vært like hel.

Keramikken gjør uret svært lett, men modellen er nokså stor både i omkrets og høyde.

Annenhånsverdien er som påpekt nokså dårlig, men det betyr bare at du kan gjøre gode kjøp både brukt og i gråmarkedet ;)

Når det gjelder «overpris» er vel det meste av ur her inne «overpriset», du kan få et quartz-ur til en 100-lapp som viser tiden mer korrekt enn de ypperste mekaniske urverk. Det samme gjelder materialer, kermikk- og karbon-kasser er nok ikke spesielt mye dyrere å produsere enn tilsvarende stålkasser. Man betaler ikke akkurat for gullvekten på en gull-Rolex heller, for å si det sånn :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Du må aldri tenke på annenhåndsverdi når du vurderer klokke. La hjertet bestemme. Det er lysten som skal tilfredsstilles. Ikke lommeboken!

Liker du? Du kjøper noe du vil ha.

8
 
Liker den veldig bra, men er egentlig utenfor mitt budsjett. Min dyreste klokke er en PO 42mm 2500 cal, så er noen trinn opp til denne for å si det sånn. Imidlertid ser jeg jo at mine quartz(ikke bedre vett i begynnelsen dessverre!) og automatic Seamasters har holdt seg bra i pris og annonseres godt over min innkjøpspris for snart 15 år siden. Når ikke akkurat opp til Rolex men det får så være. Så grunn til spm om annenhåndsverdi var nok mest ett håp om å få "bekreftet" at den ville holde seg like greit som andre rimeligere Seamasters... Men om vi tenker den svarte (liker også hhv rød og blå) så er vel denne rimelig diskret og spiselig for alle, selv om noen kanskje syns den blir for svart
 
Du må aldri tenke på annenhåndsverdi når du vurderer klokke. La hjertet bestemme. Det er lysten som skal tilfredsstilles. Ikke lommeboken!

Liker du? Du kjøper noe du vil ha.

8

Jeg tenker alltid annenhåndsverdi. Har ikke råd eller lyst til å flushe 50% av verdien ved kjøp av enkelte merker. Av den grunn er det mange ur jeg aldri vurderer å kjøpe nye.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og andy76
Jeg tenker alltid annenhåndsverdi. Har ikke råd eller lyst til å flushe 50% av verdien ved kjøp av enkelte merker. Av den grunn er det mange ur jeg aldri vurderer å kjøpe nye.

Hjelper alltid med en god handel! Jeg liker både den blå og svarte. Svart er kanskje tryggest, men blir kanskje "veldig" svart siden kassa er svart også? Har fått en pris på 85 hos lokal AD, mulig kan få ned prisen noe mer, men sikkert ikke mye. Fant brått en blå på Chrono24 idag til 50 inkl frakt fra USA, dvs at jeg kan få den ferdig fortollet for ca 63. Da syns jeg det er mye å spare og ditto fristende å kjøpe den i blå! Klokka er oppgitt til å være ubrukt men med garantikort fra 11/2018. Føler det nesten er litt for godt til å være sant men utifra bilder ser alt ok ut. Som en skrev over her, bør det være gode muligheter for fine priser på brukt eller gråmarkedet men syns dette var i overkant. Men 22000 spart er penger jeg fint kan bruke på mye annet.. Om jeg blir lei av mye blått, kan det jo hende det går an å sette på bezel som hører til den svarte utgaven kanskje?
 
Hjelper alltid med en god handel! Jeg liker både den blå og svarte. Svart er kanskje tryggest, men blir kanskje "veldig" svart siden kassa er svart også? Har fått en pris på 85 hos lokal AD, mulig kan få ned prisen noe mer, men sikkert ikke mye. Fant brått en blå på Chrono24 idag til 50 inkl frakt fra USA, dvs at jeg kan få den ferdig fortollet for ca 63. Da syns jeg det er mye å spare og ditto fristende å kjøpe den i blå! Klokka er oppgitt til å være ubrukt men med garantikort fra 11/2018. Føler det nesten er litt for godt til å være sant men utifra bilder ser alt ok ut. Som en skrev over her, bør det være gode muligheter for fine priser på brukt eller gråmarkedet men syns dette var i overkant. Men 22000 spart er penger jeg fint kan bruke på mye annet.. Om jeg blir lei av mye blått, kan det jo hende det går an å sette på bezel som hører til den svarte utgaven kanskje?[/
 
Liker den veldig bra, men er egentlig utenfor mitt budsjett. Min dyreste klokke er en PO 42mm 2500 cal, så er noen trinn opp til denne for å si det sånn. Imidlertid ser jeg jo at mine quartz(ikke bedre vett i begynnelsen dessverre!) og automatic Seamasters har holdt seg bra i pris og annonseres godt over min innkjøpspris for snart 15 år siden. Når ikke akkurat opp til Rolex men det får så være. Så grunn til spm om annenhåndsverdi var nok mest ett håp om å få "bekreftet" at den ville holde seg like greit som andre rimeligere Seamasters... Men om vi tenker den svarte (liker også hhv rød og blå) så er vel denne rimelig diskret og spiselig for alle, selv om noen kanskje syns den blir for svart
Jeg vil tippe, men ikke bruk det mot meg at har du den i 15 år som du har hatt de andre så vil nok ikke tapet være stort.
 
Nydelig @Kan . Så du den i blå også?
Lurer veldig. Fått pris på 85 for svart hos lokal AD, men funnet en ubrukt blå med garanti fra november 18 på chrono24.no til 62 ferdig fortollet. Jeg liker selv begge men kunne vel spart meg for den blå halvbuen. Hva ville du valgt?
 
Hei
Mer eller mindre bestemt meg for denne, men hvilken farge?
Svart har polert kasse, stilfull og konservativ farge. Svart passer til alt.
Blå har matt kasse og litt farge som bryter litt mot alt det sorte. Hadde det ikke vært for den blå Gmt buen i tidsrommet 06-18 hadde jeg vel kanskje ikke vært i tvil men usikker om dette er noe man legger merke til i hverdagen.
Hva syns dere?
Noen har kanskje sett begge i virkeligheten?

omega-seamaster-planet-ocean-600m-omega-co-axial-master-chronometer-gmt-45-5-mm-21592462201002-l.png
130267_336ca14c5b4ce2874873049ccfc5e3e0.png
 

Vedlegg

  • 130267_336ca14c5b4ce2874873049ccfc5e3e0.png
    130267_336ca14c5b4ce2874873049ccfc5e3e0.png
    439,8 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg går motstrøms og sier blå. Jeg synes den svarte blir på grensen til kjedelig. Den blå som sportsur er innertier i mine øyne. Fresh og kul. GMT i blått for å markere dag/natt er pluss og ikke minus i min bok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Nicolai
For mye blått. Overkill med helt blå GMT-viser og bue samt tall. Hadde gått for den sorte. Fine oransje detaljer. Den blå oppfattes som et aggressivt angrep på synsnerven. Kjipt å måtte kvie seg for å sjekke klokken....