Omega Constellation Chronometer

Medlem
21. juni 2020
Innlegg
2
Sted
Oslo
Hei alle sammen - da prøver jeg meg på mitt første innlegg her.

Klokkeinteressen har kommet snikende tilbake etter noen års fravær. Etter å ha flyttet, så jeg igjennom en del ting jeg arvet fra min bestefar. Jeg så umiddelbart denne Omegaen, tok den med til en sertifisert Omega urmaker, og fikk vite at denne var ganske populær på markedet (ham henviste meg faktisk til dette forumet for å få det bekreftet).

Så kommer spørsmålet. Jeg vil gjerne bevare denne, den var uten reim, så jeg kjøpte en hos urmakeren (uoriginal i kalveskinn). Han mente forøvrig at verdien på denne klokken langt oversteg kostnadene ved en full service. Denne vil koste omlag 5000-7000. Jeg synes det er en del penger, men vurderer om jeg skal satse på å gjøre det. Hva tenker dere? Jeg har aldri vært spesielt opptatt av Omega, men synes denne er veldig kul, den er inspirert av 60-70-tallets tv-apparater.

Se forøvrig video her: https://www.birthyearwatches.com/product/1969-omega-constellation-chronometer-2/

Vennlig hilsen, William
IMG_20200620_202652.jpg
IMG_20200619_114306.jpg
 
Ta den med til en annen urmaker. Anbefaler Vidar på Kolbotn Ur som fikser den til en spiselig pris :)

Takker for tipset, chronometer! Nå var dette en urmaker i Oslo som er sertifisert fra Omega, som betyr at de gjør alt etter "boka" og kun benytter orginale deler osv, men hvis Kolbotn Ur er overbevisende skal jeg absolutt vurdere det.
 
Hei og velkommen! Som du har funnet ut av er det en 168.044, cal. 1001. Urverket er det delte meninger om, noen mener at tidlig 1000-serie ikke var all verdens. Gull-på-stål er ikke det mest populære, det være stål eller helgull for mange. Og helst stål. Disse går vel for rundt 4-6000 i bruktmarkedet vil jeg tro, men det vil kanskje ta litt tid å selge den (hvis det er det du planlegger).

Når det kommer til vintage, lønner det seg som regel å ikke gå til en AD (autorisert forhandler). Det kan fort bli dyrt, og de kan også skifte ut deler som reduserer verdien, da delene ikke er fra da klokka ble produsert. Du kan få en fullt kvalifisert service for ca. 3-4000, enten hos Vidar eller f.eks. hos Simen Solvold (Ur-tjenesten). Men vil tro at den har affeksjonsverdi, i så fall ville jeg definitivt ha spandert en service og beholdt den selv. Gratulerer med fin klokke!
 
Redigert: