Omega Constellation Chronometer Quartz

Medlem
8. feb. 2010
Innlegg
32
Utfordring til forumets Omega connoisseurer...

Jeg har en bekjent som har en Omega Constellation Chronometer Quartz ur. Denne klokken er i år 29 år gammel. Den begynner nå å vise klare sykdomstegn. Spørsmålet er om dette er et ur som det er verdt å vedlikeholde/overhalle? Eller om dette er et quartz ur fra den mørkere epoken?

Litt mer om uret (jeg har desverre ikke noen bilder): Kassen er firkantet, ikke veldig stor, forholdsvis tynn. Kassen er laget av gull, med baklokk i stål, og med gull lenke. Chronometer står skrevet på skiven.

Jeg har forsøkt å lete på nettet uten å finne korrekt ur, eller modell. Er det noen som kan ha forslag til hvilken modell dette er?

Vennlig hilsen
Christopher
 
Åh nej, godt nok ikke connoisseur; men alligevel

Utfordring til forumets Omega connoisseurer...
.................
Jeg har forsøkt å lete på nettet uten å finne korrekt ur, eller modell. Er det noen som kan ha forslag til hvilken modell dette er?

Vennlig hilsen
Christopher
Ved ikke hvor på nettet du har søgt. Men et sted den med sikkerhed kan findes er her: Omega - Vintage watches information
Du kan trygt tilmelde dig. Du får ingen spam eller andre uønskede henvendelser.

Når du har søgt med de informationer du har til rådighed, vælger du: "Image list", hvorefter søgeresultaterne vises med billede, så kan du let fastslå hvad dit ur er.

Med venlig hilsen - Geodoc_DK
 
Takk...

Denne siden er akkurat det jeg trengte. Da er det bare å sette seg ned å begynne å bla seg møysommelig igjennom.

:)
 
Om du får åpnet urverket og finner enten et nummer på kassen eller nøyaktig hvilke bevegelse som sitter i uret er det mye lettere å finne rett modell! :cool:
 
Har da bladd meg gjennom den siden, men klarte ikke å finne akkurat den samme modellen der.

Dette er bilde av klokken; noen som kjenner igjen denne? Eller kan komme med noe generell informasjon rundt disse modellene?

KlokkeOddvar.jpg


Forøvrig kan vintage siden til Omega anbefales! Meget god side, med mye informasjon.