Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

SRPG35K1.png


SRPG31K1.png


SRPG27K1.png
Ikke dumt, tipper at den ikke er så stor?
Skulle ønske de hadde droppet dag og dato, og er ikke så fan av den 5-logoen men hvis prisen er riktig er jo det absolutt til å leve med for en skog-og-fjell-klokke
 
Ikke dumt, tipper at den ikke er så stor?
Skulle ønske de hadde droppet dag og dato, og er ikke så fan av den 5-logoen men hvis prisen er riktig er jo det absolutt til å leve med for en skog-og-fjell-klokke

Case Size
Thickness:
13.2

Diameter:
39.4

Length:
48.1


Størrelse omtrentlig som en nyere alpinist.
Vet ikke noe om pris enda, men lignende seiko5 klokker ligger vel på rundt 2,5-4k.
 
Denne presage-vrien: jeg er iallfall veldig lite glad i klokker som later som de er litt diver. 50m WR og 60min-bezel som bare er til pynt smaker sterkt billig-hylla på kjøpesenteret.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Jeg liker den veien de går med tanke på design med disse. Lurer litt på å skaffe meg den med hvit skive siden den treffer midt i hva jeg har hatt lyst på lenge. Fast bezel gjør meg lite (men ser at den er viktig for noen), men bare 50m er ikke helt optimalt.
 
Kom over denne videoen på youtube som sammenlikner MM300 SBDX001 med den nyere modellen som har keramisk bezelinsert og saffir.
Jeg ble overrasket over hvor mye tjukkere selve bezelen er på den nye modellen. Det virker som selve inserten ligger mer nedsunket i bezelen, men for den gamle modellen ligger inserten litt hevet over kanten av bezelringen. Jeg regner med det er grunnen til at bezelen blir tykkere, for å beskytte den keramiske bezelen. Nå har jeg den gamle modellen og er mulig litt farget av det, men jeg mener faktisk at den gamle bezelen ser bedre ut, særlig når den har fått seg litt "wear and tear" ;)

Screenshot 2021-07-02 at 12.53.20.png
 
Hva tenker vi om denne?
Vurderer en ny «daily beater» som kan brukes til det meste - til og med jobb.

Personlig syns jeg den er ganske kul, og funksjonell. Det største minuset i min bok er at det ikke er safirglass. Den opererer med 4R36, og det er jo ålreit nok for meg det.

 
Hva tenker vi om denne?
Vurderer en ny «daily beater» som kan brukes til det meste - til og med jobb.

Personlig syns jeg den er ganske kul, og funksjonell. Det største minuset i min bok er at det ikke er safirglass. Den opererer med 4R36, og det er jo ålreit nok for meg det.


Det plager meg litt at den til tross for å tilsynelatende være en toolwatch, ikke har skrukrone og litt høyere vannresistens, samt solid baklokk. Og ikke minst at tallene på skivene ikke er lumed. Jeg tror det finnes bedre "daily beater" kandidater for ikke mye mer penger..
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Det plager meg litt at den til tross for å tilsynelatende være en toolwatch, ikke har skrukrone og litt høyere vannresistens, samt solid baklokk. Og ikke minst at tallene på skivene ikke er lumed. Jeg tror det finnes bedre "daily beater" kandidater for ikke mye mer penger..

Ja, jo. Kan for så vidt være enig i og med at det er en tool-/fieldwatch av utseende. Forslag til alternativ for ikke så mye mere penger?
 
Hva tenker vi om denne?
Vurderer en ny «daily beater» som kan brukes til det meste - til og med jobb.

Personlig syns jeg den er ganske kul, og funksjonell. Det største minuset i min bok er at det ikke er safirglass. Den opererer med 4R36, og det er jo ålreit nok for meg det.

Flott den:) alternativet er Hamilton Khaki Field Mechanical, da får du safir
 
Hamilton Khaki Field er fin den, men WR på den er jo enda mindre tool-y..

Denne tråden har mange gode forslag :)

 
  • Liker
Reaksjoner: whiplazh
Tok noen bilder for å sammenligne nye SRPG27 og Hamilton Khaki Auto (38mm).

Vis vedlegg 258972Vis vedlegg 258973
Fint sammenligning, de må jo være veldig direkte konkurrenter. Prisen er vel heller ikke så ulik..?
Hamiltonen er jo betydelig nettere, det kan jo være plus eller minus avhengig av hvem du spør, men tenker pluss i dette tilfellet.
For min del hadde de begge vært mer attraktive uten dag eller dato, men er jommen usikker på om svart dag og dato eller hvit bare dato er minst plagsomt.
Hadde en av dem vært helt uten tror jeg jommen jeg hadde kjøpt den.