Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Er det noen som har, eller har hatt, en slik?

Body Heat Powered Watches - Seiko Thermic & Citizen Eco-Drive Thermo
20200531-DSC06279.jpg
 
Er hardlex i praksis det samme som Omega kaller hesalitt og resten av verden kaller pleksiglass?

Grunnen til det dumme spørsmålet er at jeg har pusset hesalitten på Speedmasteren med 2500 flere ganger, fulgt av polering - det har fungert fsf.
 
Det sies at det polywatch funker på overflatiske riper i hardlex, men det er tidkrevende. Mener det heter diamondpaste...For dypere riper brukes diamantslipepapir (800-8000 grit) . Med tanke på tid og kost det tar å fikse det gamle glasset, er det nok mer forsvarlig å skaffe et nytt, tenker jeg, pluss at du kan ende opp med å ikke få det til skikkelig, og da må du skaffe nytt glass uansett...

Hesalite er noe helt annet. Overflateriper fjernes enkelt med tannpasta. For dypere riper bruker jeg litt autosol. Funker kanon!
 
Vurderer å skaffe meg en Seiko til under 2 000. Ønsker meg gjerne en litt spesiell klokke, tenkt på SPC131P1. Noen andre anbefalinger på beste klokke under 2k?
 
Noen som sitter på en originallenke til SKX som jeg kunne fått kjøpe? Helst en med alle lenkeledd :)

EDIT: Kjøpt.
 
Redigert: