Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

@Kohe321 Google finner ingenting om denne. Har du link? Ser fin ut!

My bad! Skrivefeil i modellbetegnelsen. Her er en artikkel fra W&W:


Ser også at de er 40mm store, ikke 38, og kun kommer for salg i det japanske markedet. De blir med andre ord litt mer knotete å få bestilt enn ellers.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
My bad! Skrivefeil i modellbetegnelsen. Her er en artikkel fra W&W:

https://wornandwound.com/seiko-teams-up-with-japanese-retailer-tictac-for-two-jdm-anniversary-editions-refs-szsb006-and-szsb007/
Ser også at de er 40mm store, ikke 38, og kun kommer for salg i det japanske markedet. De blir med andre ord litt mer knotete å få bestilt enn ellers.

Disse hadde virkelig noe veldig tiltalende ved seg! Her blir det nok å pønske på hvordan en slik kan hentes hjem :)

163888
 
Tviler på du får lenke på den til høyre med mindre du kjøper begge :p
Ellers enig, den kunne også gjerne hatt safir og skrukrone som alpinisten. Alltid noe å pirke på :)

Alltid noe å pirke på ja.. Jeg er ikke fremmed for å kjøpe en klokke jeg har fra før for å få tak i lenke jeg, ref. en alpinist-handel med nettopp deg i fjor.
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Har selv vært i tre Tictac-butikker igår og idag før jeg kom over en kundevennlig og engelsktalende ekspeditør som tok ringerunden for meg. Visstnok utsolgt overalt før offisiell lansering idag via forhåndsreservasjoner :(

Disse hadde virkelig noe veldig tiltalende ved seg! Her blir det nok å pønske på hvordan en slik kan hentes hjem :)

Vis vedlegg 163888
 
Noen som vet om de nye Seiko 5-dykkerne har samme bezel/insert-størrelse som SKX?
Kan bezel byttes mellom modellene 5 og SKX? På SKX er det greit enkelt å bytte bezel/insert, mens på Turtle er det jo helt jævlig.

Vis vedlegg 163449
Vis vedlegg 163451


Jeg bytta til en 12-h insert på min Turtle og den blir på. Kjøpte meg en insert og bezel til SKX009 og tenkte å kjøpe en 007 for å bytte litt mellom. Vært moro om dette også passet på den nye serien.

Hvis du ikke enda har funnet det ut: Bezel, insert og glass er likt som SKX og kan byttes ut. Man kan også bruke Strapcode-lenker til SKX hvis man enten bruker curved spring bars eller 1.8mm spring bars.
 
Virker som det er flere merker som kjører små batcher med limited editions av det folk virkelig vil ha. Nesten som om de vil ta temperaturen i markedet. Men ikke sjangs om de lager ordinære produksjonsmodeller av dem.
 
Klokken står nå i 10300,- Vanskelig å si hva verdien er på denne, da den mangler lume på viserene, og resten er sånn, ja hva skal man si...60%? Jeg mener taket er nådd for denne.
Det ble solgt en med strøken skive og visere på finn for et par uker siden, for 13500,-
 
Klokken står nå i 10300,- Vanskelig å si hva verdien er på denne, da den mangler lume på viserene, og resten er sånn, ja hva skal man si...60%? Jeg mener taket er nådd for denne.
Det ble solgt en med strøken skive og visere på finn for et par uker siden, for 13500,-

Klokka gikk for 11000,- dyrt synes jeg, selv om selger virket veldig skuffet.