Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

40581697_1080987192050957_7234063453021798400_n.jpg
 
Har vært spent på hvordan den nye mm300 kom til å bli. Ser at det nevnes flere steder at det er keramisk bezel og safirglass. Det ser derimot ut til at den gamle (kjipe) lenken får leve videre.
Du får ihvertfall med en ny silikonbasert gummirem, som er en oppgradering fra den gamle som må ha vært laget av en blanding av plast og asbest. :p
 
Du får ihvertfall med en ny silikonbasert gummirem, som er en oppgradering fra den gamle som må ha vært laget av en blanding av plast og asbest. :p
Det forandrer jo alt! :D
Det verste er at den gamle naturgummireima faktisk er ganske behagelig etter at den har blitt formet i varmt vann.

[syting]Synes at det er bemerkelsesverdig at det går an å gjøre tre "oppgraderinger" (skive, glass og bezel) av noe som var bra fra før, men allikevel unngå å fikse det som drar ned kvalitetsfølelsen mest. -Hadde et lite håp om at jeg skulle få tak i en kvalitetslenke til min sbdx017, men da blir det nok ikke noe før neste utgave. :([/syting]
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Kohe321
Jeg har sendt en forespørsel til uncleseiko om ikke han kan lage en kvalitet oyster lenke i 20-16. Han skulle tenke på det;)

Jeg synes forøvrig den nye MM300 har bra oppgraderinger, bortsett fra at inserten ligger nedsunket i bezelen.. Kunne vært foruten X' en på urskive også..
 
Redigert:
Har kjøpt en oyster fra Strapcode til min SKX007. Den kom uten barretter. Sliter litt med å få den til å sitte helt med originalbarrettene. Bør jeg kjøpe nye barretter? Hvilke?
 
Har kjøpt en oyster fra Strapcode til min SKX007. Den kom uten barretter. Sliter litt med å få den til å sitte helt med originalbarrettene. Bør jeg kjøpe nye barretter? Hvilke?

Anbefaler de fra Uncle Seiko. De har en slik «flens» som gjør dem enklere å få tak på. Originalbarrettene kan være håpløse å løsne når de sitter i massive endeledd som på strapcode oysteren.

https://www.uncleseiko.com/store/p14/2.5mm_Fat_Boy_Spring_Bars_(19mm,_20mm,_22mm).html
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac og fredskijj
Kom over disse på insta. Synes den Turtlen ser sykt kul ut!

Vis vedlegg 111092 Vis vedlegg 111093

En liten oppdatering. Kontaktet Optura som bekreftet at disse rulles ut i starten av oktober. Veiledende pris på Turtlen er kr 5998, så antar at denne blir levert med både lenke og gummi mtp. prisen. Optura sa videre at de får inn et begrenset antall og regnet med at de ville forsvinne fort. Jeg har vært i kontakt med min lokale AD og reservert et eksemplar :D