Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Synes denne var litt besnærende :)
Ref. SNE498P1

Vis vedlegg 85777
Solar-teknologien er jo også ganske stilig. Som Citizens eco-drive gir den jo en veldig bekymringsfri "klokkehverdag", og om Seikos versjon er like holdbar som eco-drive - noe jeg tror den er - så skal den holde minst 15 år før den må på service for å bytte batteri og noe annet småtteri, og er klar for 15 nye år. Den viktigste faktoren å huske på for å skåne batteriet er å ikke la det gå helt ut.
 
Redigert:
Noen timer for tidlig, men....GS Ninja!
20180331_173017.png

https://www.grand-seiko.com/global-en/special/aprilfools/2018/
 
Har hatt en del mer trøbbel med Solarvariantene til Seiko enn Citizens Eco Drive, uvisst av hvilken årsak. Priser de denne rett skal jeg uansett prøve den.

Solar-teknologien er jo også ganske stilig. Som Citizens eco-drive gir den jo en veldig bekymringsfri "klokkehverdag", og om Seikos versjon er like holdbar som eco-drive - noe jeg tror den er - så skal den holde minst 15 år før den må på service for å bytte batteri og noe annet småtteri, og er klar for 15 nye år. Den viktigste faktoren å huske på for å skåne batteriet er å ikke la det gå helt ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Har liggande eit sett med mil spec-aktige visarar heime, men denne gongen trur eg jaggu ein urmakar skal få sette dei på for meg. Sekundvisaren er nok knepent utanfor mitt nivå av fingerspitzengefühl, sjølv om det gjekk på eit vis i siste omgang. :)
Mil_Silver_1024x1024.jpeg
 
Her er noen flere bilder av SPB077. Sukk, fremdeles noen måneder igjen å vente før den blir tilgjengelig.

Prisen ser ut til å ligge mellom 8,000-10,000kr, avhengig av om man går for versjonen med gummirem eller lenke.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Redigert:
Denne må inn! Enig med de som sier at denne kler de "nye" viserne bedre enn mange andre modeller (eks SBDC05X). Spent på finish på kassen etc, utifra bilder ser det ikke ut til å være på nivå med MM300, men til halve prisen er vel det greit.
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE og Kohe321
Denne må inn!

-Jeg er redd jeg er enig... (Jeg synes det aller, aller meste klaffer på denne - men jeg er temmelig reaksjonær av meg på størrelsesfronten, og synes personlig at det meste over 40-42mm blir for stort (dette til tross for at jeg er to meter lang og har håndleddsomkrets på 20cm eller så.))

Blir spennende å prøve en; jeg tror nok at denne kan overbevise meg om at det går fint med 44mm, også...
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og sydvester
-Jeg er redd jeg er enig... (Jeg synes det aller, aller meste klaffer på denne - men jeg er temmelig reaksjonær av meg på størrelsesfronten, og synes personlig at det meste over 40-42mm blir for stort (dette til tross for at jeg er to meter lang og har håndleddsomkrets på 20cm eller så.))

Blir spennende å prøve en; jeg tror nok at denne kan overbevise meg om at det går fint med 44mm, også...

At denne er et par mm tynnere enn MM300 tror jeg gjør underverker for komforten. Med de "rause" dimensjonene dine bør det ikke være det minste problem..
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Noen som kan hjelpe meg med denne SKX modellen, finner ikke ut hva modellen heter, prøver å få kjøpt den.
 

Vedlegg

  • 4CDE59E8-6804-4949-9A6C-C7829C673ABF.jpeg
    4CDE59E8-6804-4949-9A6C-C7829C673ABF.jpeg
    103,6 KB · Visninger: 0
Synes disse Prospex Land "SRPA"-modellene fortjener litt mer oppmerksomhet. Tror ikke jeg har sett en slik på TS enda? Tenker selv å kjøpe en, men er usikker på om jeg skal gå for den med sort PVD-behandlet kasse eller den i rent stål.

Dette er et veldig tøft militært/"tactical" design etter min mening. Skiven med de enorme tallmarkørene 3-6-9-12 og de store sverdviserne minner veldig om Sinn 556 og 856, som forøvrig er et oppsett Seiko har brukt tidligere i den nå utgåtte (og veldig ettertraktede) dykkerklokken SRP043K1 "Spork". Kassen har en diameter på 42mm uten krone.

Tror disse vil se skikkelig bra ut på en grå natorem av høy kvalitet!

SRPA73K1



main_17052557186329_jpg.jpg


SRPA75K1

main_17052606311382_jpg.jpg
 
Redigert:
Litt morsomt. Sitter og ser igjennom en video om Seiko Monster da jeg er på jakt etter en første generasjons Orange Monster, og i det fyren blar igjennom annonsene på Ebay ser jeg at noen har brukt et av mine bilder til å selge sin SRP637 "Monster Tuna". :)

7:34
ut i denne videoen, nede til venstre.


Bildet er dette:

16626485585_9d7ef4c3de_b.jpg


Forøvrig enda en dykkerklokke fra Seiko som begynner å bli vanskelig å få tak i, og som jeg angrer på at jeg solgte. :(
 
Redigert: