Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Oransje "Turtle" (ref. SRPC95) er på vei!

attachment.php

Føler denne kua er ferdigmelket nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard og Kohe321
Føler denne kua er ferdigmelket nå.
Bør ihvertfall være siste dråpen dette her... Jeg synes den er fin, men er enig angående cyclopsen. ;)

Mer bilder fra Basel (foto: Topper Jewelers):

MM300 LE
gvEeR6xl.jpg


6159 LE Reissue:
Ciw1E9ul.jpg


SPB077 med "marinemaster"-kasse og 6R15 urverk:
PLyyCzll.jpg


xOfr6pUl.jpg


Må si SPB077 bare blir bedre og bedre jo mer bilder jeg ser av den.

Forresten, jeg vil tippe at vi senere på året - sannsynligvis mot slutten av sommeren - vil se Seiko lansere en sort versjon av den nye MM300 med keramisk bezel i fast produksjon. Den grønne LE-versjonen vil da være utsolgt for lengst, og jeg tviler sterkt på at de lar det gå helt til neste Basel før de slipper noe nytt med dette designet.
 
Redigert:
Bør ihvertfall være siste dråpen dette her... Jeg synes den er fin, men er enig angående cyclopsen. ;)

Mer bilder fra Basel (foto: Topper Jewelers):

MM300 LE
gvEeR6xl.jpg


6159 LE Reissue:
Ciw1E9ul.jpg


SPB077 med "marinemaster"-kasse og 6R15 urverk:
PLyyCzll.jpg


xOfr6pUl.jpg


Må si SPB077 bare blir bedre og bedre jo mer bilder jeg ser av den.

Forresten, jeg vil tippe at vi senere på året - sannsynligvis mot slutten av sommeren - vil se Seiko lansere en sort versjon av den nye MM300 med keramisk bezel i fast produksjon. Den grønne LE-versjonen vil da være utsolgt for lengst, og jeg tviler sterkt på at de lar det gå helt til neste Basel før de slipper noe nytt med dette designet.

Blir nok en sort en med X på snart.
Synes «MarineMaster» er finere «X.»
 
Snart eneste Seiko med lumen på rett side av sekundviseren også??
Dette irriterer så inni hampen :mad:

Men når det kommer til X-en skjønner jeg ikke oppstyret. Er den eeegentlig så stygg, eller er det mer at skiva blir ubalansert og rotete? I såfall er ikke "gamle" mm300 med sine 4 linjer i ulike fonter og størrelser perfekt heller. Her (også) var Seiko bedre i gamle dager :(
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Dette irriterer så inni hampen :mad:

Men når det kommer til X-en skjønner jeg ikke oppstyret. Er den eeegentlig så stygg, eller er det mer at skiva blir ubalansert og rotete? I såfall er ikke "gamle" mm300 med sine 4 linjer i ulike fonter og størrelser perfekt heller. Her (også) var Seiko bedre i gamle dager :(
Dette er vel så bra det kan bli, bare synd de er så dyre...

sbdx003_s.jpg
 
For å være helt ærlig så tror jeg SLA025 blir for de største og mest entusiastiske seikosamlerne, jeg tror også at produksjonsvariantene kommer til å ha et høyere finishnivå enn visningsmodellen.
En SBDX001 på vaffelrem får deg 90% dit for 1/5 del av prisen og jeg tror personlig at det er der jeg vil lande.

Av alle disse ny-skilpaddene, så er dette den mest vellykkede - imho. De bør gi seg nå..

In other news..fikk bekreftet pris på SLA025 levert fra lokal AD idag. Det ble med tanken ja. 63k forlanger de. I overkant friskt, selv for et hi-beat verk.
 
Den er 99% perfekt, men mangler sort datohjul med siffer som matcher skivens øvrige tall og bokstaver. Jeg misliker sterkt det hvite avviket på skiven. Men, det sagt, så hadde jeg overlevd dette på denne. For den er dritlekker!

Synes hvitt funker, siden det er en hvit firkant klokken 9 også.
Med svart datohjul hadde det blitt et "sort hull" på skiven istedenfor å fortsette formen fra indeksene.
 
SNE498P1 ser utrolig bra ut, gleder meg til å prøve den:) Blir spennende å se hva den norske prisen blir.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og sydvester