Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Nye Seiko-modeller

Reg.
26. mars 2019
Sted
Trondheim
Nå har vel Seiko en drøss med dykkerklokker for de som faktisk trenger solid vantetthet. Synes det er fint at de tar tilbake designet i en "enklere" utgave. De fleste av oss bruker sjelden klokkene våre i vannet uansett, og 100m holder i massevis til badeland.

• Liker
Reaksjoner: Seikomann

Kohe321

Støttemedlem
Reg.
19. oktober 2011
Kjekt at du ble fornøyd, da. :)

Selv er jeg bare glad for at jeg allerede har en SKX009. Til og med en med sentrert kapittelring!

Den fikk i dag sementert sin plass i samlingen for all fremtid.

Reg.
11. februar 2013
Så så.... fortvil ikke min venn. Det kan hende Seiko har lanseringsplaner for ny serie med ISO-dykkere. Vi må vel nesten regne med at alt har en sluttdato?

• Liker
Reaksjoner: Kohe321

Kohe321

Støttemedlem
Reg.
19. oktober 2011
Så så.... fortvil ikke min venn. Det kan hende Seiko har lanseringsplaner for ny serie med ISO-dykkere. Vi må vel nesten regne med at alt har en sluttdato?
Ja kanskje det! Men, det blir vel en limited edition(TM) tenker jeg. :p

Reg.
28. januar 2019
Sted
Sentralt på Østlandet
Fremdeles usikker på hvilken du liker best når du får vite at den har 100m vanntetthet uten sku-krone, glasslokk bak og ikke lengre er en ISO6425-sertifisert dykkerklokke?

Seiko avslutter SKX-linjens historikk som profesjonelle dykkerklokker og fortsetter den som helt vanlige sportsklokker i Seiko 5-serien. Synes det er ganske trist at en av de rimeligste skikkelige dykkerklokkene på markedet nå forsvinner.
Nei, den ble litt mindre attraktiv da, men det er jo også et spørsmål om hvor de legger seg i pris. Synes det er unødvendig med glasslokk bak på en klokke som denne, det må jo være billigere å lage den uten?
@centro har jo i og for seg rett i at det er helt unødvendig for både meg og antagelig de fleste andre med 200m og ISO-sertifisering, men det er jo noe med det likevel..

Liker de nye fargene, spesielt den blå. Ble vanskelig dette her. Tror kanskje jeg må gå til anskaffelse av en 009 for å holde 007en med selskap. Det har jo stått på listen, men aktualiserte seg plutselig.
20190408_133935.jpg

Hvorfor er det slik at alle bildene ser ut som om de er klippet ut fra et gammelt ukeblad?

• Liker
Reaksjoner: Furch og sydvester

Jon Henrik

Grunnlegger
Administrator
Reg.
12. oktober 2007
Sted
Fredrikstad
Kan hende jeg tar feil, men mitt inntrykk er at Seiko selv ikke skjønner hvor "legendarisk" SKX007/9 er her i vår del av verden.

Sannsynligvis stikker de seg ikke frem på salgsstatistikkene for markedet vårt (de fleste kjøpes jo på eBay, div. asiatiske sider osv.), og jeg tror de egentlig anser klokken som en "billigklokker" under det de ønsker å være som merke.

Reg.
4. september 2010
Sted
Oslo
Liker svært dårlig den S-en, ikke minst synes jeg ikke mesh passer særlig på skx-kassen. Håper ikke disse blir sånne 100 meters, sånn som de citizen kom med, som ligner på ny0040 men ikke er det.

Edit: 10 bar, ja. Kjipern

frj

Støttemedlem
Reg.
9. oktober 2013
Sted
Oslo/Asker
Det er i det minste bra at chapter ringen er i kontrast til resten av skiva, så man virkelig kan se hvor dårlig den liner opp med timesmarkørene... :D

Reg.
23. mars 2010
Jeg synes den nye Seiko 5-serien ser temmelig bra ut, og den nye logoen er etter min mening uendelig mye finere enn den som er i dag. Jeg har 3 stykk Seiko 5 ur i dag, mye klokke for pengene, men det eneste jeg ikke liker er logoen og mangelen på skru-krone. Det blir litt som med Orient, hadde det ikke vært for den redselsfulle logoen ville jeg nok hatt minst én Orient i samlingen).

Men jeg frykter at også disse er minst 41mm. Er det noen som vet de ytre målene på den nye 5-serien?

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: centro
Reg.
28. januar 2019
Sted
Sentralt på Østlandet
Jeg synes den nye Seiko 5-serien ser temmelig bra ut, og den nye logoen er etter min mening uendelig mye finere enn den som er i dag.
[...]
Men jeg frykter at også disse er minst 41mm. Er det noen som vet de ytre målene på den nye 5-serien?
Enig i at den nye 5-logoen ser bedre ut enn den gamle, så det er jo et pluss.

Ang størrelse så vet jeg ingen ting, men de ser jo dønn like ute som SKX, så da er det vel naturlig å anta at de ikke har endret noe på det ytre...?
Personlig er jeg fornøyd med størrelsen, men der er det jo selvsagt forskjellige ønsker og behov.

Reg.
26. oktober 2015
Sted
Oslo
Siden det det ut som om det er sant denne gangen ble jeg vel kjøpe en SKX. Særlig siden 7548 har vist meg at den ikke virker så stor som målene sier.

Alle de andre (nesten) seikoene mine har Kanji dato. Finnes det SKX er med det lett tilgjengelig?

Lars Birger