Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Denne profilen syns jeg også ser riktig bra ut!
20180322_212906.png
 
Jeg skjønner ikke. Er "marinemaster" brandet helt ute? De har tatt vekk navnet på urskivene, men markedsfører likevel f.eks Professional 300 som Marinemaster her: https://www.seiko-watch.co.jp/prospex/sea/marinemasterpro/1968recreation.
Mens den klokka som ser ut som en marinemaster, brandes som "the 1968 automatic diver" : https://www.seikowatches.com/au-en/products/prospex/special/1968commemorativeedition/

synes Seiko tuller mye med modeller og navn, og limited editions. Ja jeg vet jeg høres ut som en gammel gubbe, men jeg hopper ikke i taket av dette nymotens greiene ;)
 
synes Seiko tuller mye med modeller og navn, og limited editions. Ja jeg vet jeg høres ut som en gammel gubbe, men jeg hopper ikke i taket av dette nymotens greiene ;)
+1
Ingen av de nye Seikodykkerne jeg bare må ha. Mulig det blir en sveitser derimot, Tudor BB58 syns jeg ser lovende ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Satt i kveld og lurte på nøyaktig hvorfor Seiko "Turtle" har fått kallenavnet "Turtle". Det har åpenbart noe med den runde formen og utseendet til en skilpadde å gjøre, men nøyaktig hvor er likheten?

-Lett tangentielt relatert (iallefall med litt velvilje!) - endel Certina DS-modeller hadde i gamle dager en skilpadde preget på baklokket. Mener å erindre at hensikten var todelt - det ene var å signalisere at uret trivdes i vann; det andre at det var mer robust - Certina laget istand noe lurium med at selve urverket var delvis avkoblet fra kassen med en gummiring, slik at det tålte enda mer juling enn et ur som 'bare' var satt opp med Incabloc.

Hm. Det minner meg om at jeg ikke har brukt farfars gamle DS (med skilpadde!) på noen uker. Det får bli morgendagens ur...
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Har fått helt dilla på Seiko sine monster klokker, og da spesielt OM, men prisene har jo gått bananas!

På en skala fra 1 til 10; Hvor idiotisk er det å betale +/-6000,- for en strøken OM 1st-gen?
 
På en skala fra 1 til 10; Hvor idiotisk er det å betale +/-6000,- for en strøken OM 1st-gen?

-Hvis du (selv etter å ha betalt 6000kr for en) tar deg i å myse ned på håndleddet og smile fra tid til annen (som seg hør og bør om man går rundt med noe slikt!) - så er det IMHO verdt det.

Den følelsen vil du huske lenge etter at du har glemt hvor mye du betalte for den. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Det er så sant så sant, elsker go-følelsen man får når man ser ned på håndleddet og spotter en klokke man liker :)
 
Vil si 10. Den er ikke verd det i det heletatt. Blir du lei vil du aldri få solgt den for noe lignende.

-Nå har ikke jeg sondert terrenget for OM, men fullt så ille kan det vel ikke være - om OP vurderer en strøken en som ligger ute til den prisen, ville jeg jo anta at det finnes kjøpere der ute som er villige til å betale i det området - ellers ville jo ikke uret bli solgt.

(Såklart, vi her på berget har jo et lite handicap i relativt svak krone kombinert med høy momssats og elleville gebyrer for innmomsing - om man kjøper fra utlandet og må selge tilbake dit, kan man nok slite med å hente inn igjen utleggene sine...)
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Pokker heller, kanskje jeg bare skal mose på. Som dere sier: Dette handler uansett ikke om fornuft. Hvis dere ser en wrist shot av undertegnende med en OM så vet dere hva som har skjedd :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
-Nå har ikke jeg sondert terrenget for OM, men fullt så ille kan det vel ikke være - om OP vurderer en strøken en som ligger ute til den prisen, ville jeg jo anta at det finnes kjøpere der ute som er villige til å betale i det området - ellers ville jo ikke uret bli solgt.

(Såklart, vi her på berget har jo et lite handicap i relativt svak krone kombinert med høy momssats og elleville gebyrer for innmomsing - om man kjøper fra utlandet og må selge tilbake dit, kan man nok slite med å hente inn igjen utleggene sine...)

Prisen på OM har gått veldig opp i det siste. OM var jo opprinnelig veldig billig fra forhandler så man kan jo kanskje argumentere med at prisen er høy i forhold til hva den var, men at klokken i seg selv er verdt det....

Dette er jeg som jobber med selvrettferdigheten....
 
Dette er jeg som jobber med selvrettferdigheten....

-Hihi, jeg må kanskje ut i lignende ærend snart - de siste ukene har jeg stadig oftere og hardere fått lyst til å bruke mer penger enn jeg noengang tidligere har brukt på et armbåndsur - og det på et kvartsur, tilogmed.

Jaja. Fortsatt mye tid igjen å gruble på; de er ikke i butikken ennå, men ventelisteplassen er sikret...