Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Har jeg sovet i timen, eller er det mindre kjent at Genta gjorde et design for Seiko?
Liker godt flere av G.G.s design så syns det er merkelig at jeg ikke har sett denne på interwebben før nå..
Synd(/bra?) jeg ikke blir venn med endelinkene, kunne fort blitt en såkalt grail.

08CEF412-DBF0-4450-AF48-484853287059-302-00000022BE60F2BD.jpeg

17E850CD-C408-452F-8087-26211AA5EBA6-302-000000261F8E3C33.jpeg

Litt flere bilder her:
http://www.watchprosite.com/page-wf.forumpost/fi-876/ti-930073/pi-6418838/
 
  • Liker
Reaksjoner: sommerled og ErlingSG
Satt i kveld og lurte på nøyaktig hvorfor Seiko "Turtle" har fått kallenavnet "Turtle". Det har åpenbart noe med den runde formen og utseendet til en skilpadde å gjøre, men nøyaktig hvor er likheten?

Studerte den på armen en liten stund og så etter "skilpadden", og brått slo det meg: om man forestiller seg kronen som hodet og lugsene som bena, så ser den jo unektelig ut som en skilpadde som svømmer avgårde sett ovenfra!

39970490674_26b5d2fdd0_b.jpg


Dette må jo være årsaken til kallenavnet? Mulig dette er gammelt nytt, og det minst spennende mysteriet noensinne, men litt moro uansett. :)
 
Redigert:
Har alltid trodd det var pga. hele kassen som en helhet kunne minne litt om ett skillpadde skall.. Men ja... helt enig med deg. Det ser jo faktisk ut som en skillpadde som svømmer, har aldri lagt merke til før. Veldig kul observasjon forøverig, jeg har ihvertfall ikke tenkt på det før :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Kohe321
Ser ut som Seiko relanserer MM300 og i prosessen fjerner Marinemaster fra skiven. De satser virkelig på å konsolidere og bygge Prospex-linjen sin videre.

Nye "mm300" virker etter disse dårlige bildene å dømme å komme i sort og grønn, og har også fått en litt ny bezel.

e8524a80-ac8d-4d9c-8a13-3fa4c151542c-jpeg.761025



Ny limitert Tuna, også denne uten Marinemaster på skiven... Regner med at de andre Tuna-modellene, som ikke får ny modellbetegnelse, beholder Marinemaster-navnet.

attachment.php


Tanker?
 
Redigert:
Ser ut som Seiko relanserer MM300 og i prosessen fjerner Marinemaster fra skiven. De satser virkelig å konsolidere og bygge Prospex-linjen sin videre.

Nye "mm300" virker etter disse dårlige bildene å dømme å komme i blant sort (blå?) og grønn, og har også fått en litt ny bezel.

e8524a80-ac8d-4d9c-8a13-3fa4c151542c-jpeg.761025



Ny limitert Tuna, også denne uten Marinemaster på skiven...

attachment.php


Tanker?

Det første jeg tenkte var HJELP! -Synes forsåvidt marinemaster klinger bedre enn "X". Ellers ser de jo fine ut...

Det jeg kan ønske meg er at de lager en ny lenke med kvalitet tilsvarende Rolex som også passer de gamle mm300.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Det første jeg tenkte var HJELP! -Synes forsåvidt marinemaster klinger bedre enn "X". Ellers ser de jo fine ut...

Det jeg kan ønske meg er at de lager en ny lenke med kvalitet tilsvarende Rolex som også passer de gamle mm300.

Liker ikke denne X: det kobler seg for mye til andre billige modeller.
Marinemaster var bedre.

Enig, og navnet "Marinemaster" har jo også en historisk signifikans som er trist at forsvinner.

Hmm, hva om denne nye versjonen får 6R15/4R36-verket og en pris på rundt 600$? I og med at den mister ekslusiviteten som Marinemaster-navnet gir og nå stiller på linje med Sumo, Turtle osv., så kunne det gitt mening. Da må den i så fall sannsynligvis miste monocoque-kassen også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Enig, og navnet "Marinemaster" har jo også en historisk signifikans som er trist at forsvinner.

Hmm, hva om denne nye versjonen får 6R15/4R36-verket og en pris på rundt 600$? I og med at den mister ekslusiviteten som Marinemaster-navnet gir og nå stiller på linje med Sumo, Turtle osv., så kunne det gitt mening.

Ja, hvis den får en 6R15 og selger seg billigere kan det gi mening som en underversjon.
4R36 er uaktuelt : alt for billig.
Men det er ikke sikkert... De også tok plutselig en X i sted av Scuba på sin titan Shogun.
http://www.gnomonwatches.com/image/data/seiko/sbdc029/SeikoProspexShogunSBDC029L.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Enig, og navnet "Marinemaster" har jo også en historisk signifikans som er trist at forsvinner.

Hmm, hva om denne nye versjonen får 6R15/4R36-verket og en pris på rundt 600$? I og med at den mister ekslusiviteten som Marinemaster-navnet gir og nå stiller på linje med Sumo, Turtle osv., så kunne det gitt mening.

Helt enig med deg angående navnet.

Dersom de kommer med 6r15 etc. og de blir så like mm300 som de ser ut på bildene, så blir jeg ganske furten for å være ærlig. De har sikkert en gjennomtenkt strategi, men å lage "billige kopier" av sine egne etablerte modeller er for meg helt bak mål. Det spørs om ikke MM300'n min får seg en ny eier i så fall.
 
Ja, hvis den får en 6R15 og selger seg billigere kan det gi mening som en underversjon.
4R36 er uaktuelt : alt for billig.
Men det er ikke sikkert... De også tok plutselig en X i sted av Scuba på sin titan Shogun.
http://www.gnomonwatches.com/image/data/seiko/sbdc029/SeikoProspexShogunSBDC029L.jpg

Du har rett, det må i så fall bli 6r15-verket.

Helt enig med deg angående navnet.

Dersom de kommer med 6r15 etc. og de blir så like mm300 som de ser ut på bildene, så blir jeg ganske furten for å være ærlig. De har sikkert en gjennomtenkt strategi, men å lage "billige kopier" av sine egne etablerte modeller er for meg helt bak mål. Det spørs om ikke MM300'n min får seg en ny eier i så fall.

Ja, tviler egentlig på at dette skjer nettopp pga. det du sier her - designet er rett og slett for historisk viktig og eksklusivt til at det gir mening å redusere det til dette prisleiet. Noe som gjør at jeg klør meg i hodet over hvorfor de i det hele tatt fjerner navnet fra skiven, da det å bare ha Prospex-logoen gjør at klokken fremstår som billigere.

Men om dette skjer, så er det vel tvert imot et argument for å beholde MM300'en som du har nå? Den blir da en sjelden sak fra en avsluttet era.
 
Du har rett, det må i så fall bli 6r15-verket.



Ja, tviler egentlig på at dette skjer nettopp pga. det du sier her - designet er rett og slett for historisk viktig og eksklusivt til at det ikke gir mening å redusere det til dette prisleiet. Noe som gjør at jeg klør meg i hodet over hvorfor de fjerner navnet fra skiven, da det å bare ha Prospex-logoen gjør at klokken fremstår som billigere.

Men om dette skjer, så er det vel tvert imot et argument for å beholde MM300'en som du har nå? Den blir da en sjelden sak fra en avsluttet era.

Hvis alle Prospex skal bare ha en X på tallskivet sitt blir det Dive,Dive,Dive på salget.:mad: