Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Vet ikke om denne har blitt vist her før, men den satte i gang et sug etter en SKX007 hos meg i hvertfall ...


Stjålet fra https://www.instagram.com/horologym/ .

SKx.PNG
 
Hva startet suget? Den vannskade skiven
?:p

Har alltid hatt sansen for en god vannskade. En god vannskade gjør livet komplett pleier jeg å si.

Her var vel tanken at selv med "juksepatina" ser den tøff ut!

Du får ha gratulerer med knalltøff Dweller! Ser du er typen som har sansen for riper, hairlines og patina i det øvre prissjikt ;)
 
Begge mine sønner på 10 og 16 år har Seiko Orange Monster samt eldstemann også en Black Moster som hverdagsklokker.

Klokkene har frem til nå gått suverent, men nå begynner spesielt orange monstrene å sakke seg litt for mye. Blir fort vekk 5 min på en uke hvor de tidligere har holdt tiden.

Spørsmålet er enkelt hva jeg bør gjøre med klokkene, lønner det seg med en service og evt hvem gjør slikt i Oslo-området ?
 
Begge mine sønner på 10 og 16 år har Seiko Orange Monster samt eldstemann også en Black Moster som hverdagsklokker.

Klokkene har frem til nå gått suverent, men nå begynner spesielt orange monstrene å sakke seg litt for mye. Blir fort vekk 5 min på en uke hvor de tidligere har holdt tiden.

Spørsmålet er enkelt hva jeg bør gjøre med klokkene, lønner det seg med en service og evt hvem gjør slikt i Oslo-området ?
@Greg :)
 
Begge mine sønner på 10 og 16 år har Seiko Orange Monster samt eldstemann også en Black Moster som hverdagsklokker.

Klokkene har frem til nå gått suverent, men nå begynner spesielt orange monstrene å sakke seg litt for mye. Blir fort vekk 5 min på en uke hvor de tidligere har holdt tiden.

Spørsmålet er enkelt hva jeg bør gjøre med klokkene, lønner det seg med en service og evt hvem gjør slikt i Oslo-området ?

Hør med Oslo Ur-Service på Adamstuen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Kom tilfeldigvis over Seiko 5 Turtle på nett i dag, likte designet og størrelsen så jeg bestilte en SRPB15.
Finner lite info om disse bortsett fra spec, noen som vet om disse er nye på markedet og har noe mer info, om det er remake o.s.v ?

s-l500.jpg
 
De nye viserne (som de over her) som følger en del av seriene, er fullstendig deal breaker for meg :( Elsker Seiko, men nå går det ikke kjøpe nytt mer om det skal se sånn ut i allefall. Har dog en misstanke om at Seiko nok overlever, selv om jeg ikke spytter penger i kassen deres mer ;)

Håper bare de finner ut de viserne var stygge som fy, og endrer tilbake, eller til noe mindre stygt.
 
De nye viserne (som de over her) som følger en del av seriene, er fullstendig deal breaker for meg :( Elsker Seiko, men nå går det ikke kjøpe nytt mer om det skal se sånn ut i allefall. Har dog en misstanke om at Seiko nok overlever, selv om jeg ikke spytter penger i kassen deres mer ;)

Håper bare de finner ut de viserne var stygge som fy, og endrer tilbake, eller til noe mindre stygt.
+1. Gjer meg jo nesten kvalm...

Odd
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Jeg har også uttrykt min avsky over den timesviseren, men etter at jeg fikk meg en sistegenerasjons-tuna må jeg innrømme at den irriterer meg mye mindre enn jeg hadde trodd.. Den gjør mye mindre ut av seg i virkeligheten! Mulig den passer bedre til en 'barskere' klokke som tunaen vs en mer 'elegant' som 051/053 og den over.. o_O
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Furch