Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Klokkebasillen hatt tatt meg for lenge siden og jeg har vært igjennom Breitling, Omega, Tudor og Rolex. Men Seikobasillen er ny for meg :D takk for tipset, har ikke bestemt meg helt enda, men de er jo såpass rimelige at man kan unne seg to hvis man ikke greier å bestemme seg :D:D

Det er en god holdning! :D
Jeg kjøpte den blå(773) umiddelbart etter at den kom på markedet. Den var ikke helt innertier for min del. Gikk kjapt ut av boksen med et marginalt tap. Et år etterpå kjøpte jeg en 777 brukt til marginalt under CW-pris av en som kjøpte to ulike farger og lot den sorte gå til meg.
 
Jeg har skjønt at det er god bang for the buck med disse modellene etter å ha lest meg opp litt her inne. Har vel satt meg et tak på 10k. Noe mer er uaktuelt for min del på en beater som må ta litt juling.
SKX00X og SRP77X er det enkle svaret ja, men om budsjettet ditt er 10k så har du fleire gode alternativ som SBDC031, SRPB09, SRP309J (Har hatt denne sjølv. Bølletøff. :cool:).

In order of appearance:
SBDC031_MED.jpg

SRPB09J1_MED.jpg

20161205_045213.jpg


10k kjøper deg til og med ein Seiko Transocean om du handlar frå CW, men så spørs det kva du er villig til å kalle beater. ;)
SBDC047_MED.jpg


- Erling
 
Da er skx007 fra CW og rubberstrap fra Crafter Blue på inngående :) utrolig spent på hvordan dette faller i smak når jeg får den, har godfølelsen foreløpig ihvertfall :D

Tusen takk for alle tips og råd :)
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi og sydvester
Sikkert eit godt valg det! Gratulerer! Må poste bilete med gummireima på! ;)
Bilde kommer når klokke og reim er i hus :) gikk for den rimelige varianten for å se om dette er noe for meg, er spent om den er kan bli en duo med explorer polaren min, det er jo i såfall et langt rimeligere alternativ enn sort sub :cool: uansett er det moro å leke seg litt med noe nytt uten at det koster 2 månedslønner...eller mer :D
 
Bilde kommer når klokke og reim er i hus :) gikk for den rimelige varianten for å se om dette er noe for meg, er spent om den er kan bli en duo med explorer polaren min, det er jo i såfall et langt rimeligere alternativ enn sort sub :cool: uansett er det moro å leke seg litt med noe nytt uten at det koster 2 månedslønner...eller mer :D
Ser den. :D Eg trur det er mykje klokke for pengane i alle fall. Er meget fornøgd med mi! ;)
 
Da kom DHL på døren med Skx007, og skuffelsen og irritasjonen (over meg selv) var stor da jeg åpenbart har greid å bestille den japanske versjonen med japansk skrift på dag/dato funksjonen :(:mad: klokka likte jeg overaskende godt, men dette ødela litt av gleden for meg. Så er spørsmålet til ekspertene...hva gjør jeg nå?

Sender i retur og ber om riktig versjon? Hvordan funker dette med cw, går det smidig for seg, eller tar det evigheter.

Går til en Norsk urmaker og får byttet til engelsk. Hva koster dette?

Bestiller ny og riktig versjon og selger denne for en latterlig lav pris til en som forbarmer seg over min uvitenhet. Og som kan japansk :cool:

Takk for svar :)
 
Det vet jeg ikke, jeg ble så skuffet at jeg bare pakket den sammen igjen...men hvordan fungerer dette isåfall? Kan man velge språk selv?
 
Er du sikker på at du ikke også har engelsk? Vri kronen mot deg, evt. fra deg, på hakk to. Pass på at klokken ikke er midnatt pluss minus tre-fire timer. Tror CW mister mye av markedet hvis det bare er japansk tekst.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Jepp, skiven som viser hvilken dag det er skal ha to forskjellige valgmuligheter. Den skifter to ganger over natten for å holde seg til språket du har valgt.
 
Sikker på at det er kanji og ikkje arabisk skrift? :)

Du kjem forresten fortsatt til å sjå det sekundære språket omtrent mellom 00:00 og 03:00 på natta. ;)
 
Når du sier det så minnet det kanskje mest om arabiske tegn, jeg gikk bare ut ifra at det var japansk i farten uten å se veldig nøye etter. Ja, såpass har jeg skjønt, men det får OCD'n min bare finne seg i til denne prisen :D
 
Jada, det er ein del av sjarmen. :rolleyes: Det einaste eg synst var forferdelig dårleg var den originale gummireima. Prøvde den igjen her for litt sida, men klokka får nok leve på nato og jubilee. ;)
 
Enig i at reimen ikke er mye å skryte av, men en ny gummirem er på vei inn så den får duge inntil videre :) men jeg må si meg veldig positivt overrasket over selve uret. Ingen tvil om at man får mye for pengene her :)
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG