Nybegynner her, forslag til neste kjøp av klokke?

Medlem
20. okt. 2019
Innlegg
4
Sted
Tønsberg
Har alltid likt klokker, men det er først i senere tid jeg har blitt en entusiast og kommet mer inn i denne hobbyen etter nylige kjøp av et par kvalitetsklokker. I motsetning til mine mange dine kjøp av designerklokker tidligere..
mitt siste kjøp var en Hamilton field king.

Har dere noen forslag til klokker innenfor et budsjett på 5000kr?
 
Kommer ikke utenom Seiko i denne prisklassen. Sumo, Alpinist og Shogun er fine eksempler. Samurai også, jeg ble ikke helt fortrolig med den men smaken er som baken. Sarb033/035 hvis du vil ha noe annet enn divere.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Certina og Tissot har også mange fine klokker i denne prisklassen, spesielt hvis du leter i bruktmarkedet :)
 
Certina og Tissot har også mange fine klokker i denne prisklassen, spesielt hvis du leter i bruktmarkedet :)
Takk for svar! Mye fint på bruktmarkedet, absolutt. litt lett å rote seg bort der, men begynner å få en oppfatning av hva jeg ser etter, så igjen takk :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Kommer ikke utenom Seiko i denne prisklassen. Sumo, Alpinist og Shogun er fine eksempler. Samurai også, jeg ble ikke helt fortrolig med den men smaken er som baken. Sarb033/035 hvis du vil ha noe annet enn divere.
Takk for svar! :) har kikket mye på seiko. En av de første klokkene jeg ville ha var en skx013, og jeg kommer fortsatt tilbake til den igjen og igjen så den kommer nok inn i samlingen, enten det blir nå eller senere :) men en ting angående den klokken jeg har lurt litt på er om høyden på klokken kanskje vil gjøre så klokken fremstår som «klumpete» og «oversized» på mitt noe tynnere håndledd.
Noen tanker rundt dette?
 
Takk for svar! :) har kikket mye på seiko. En av de første klokkene jeg ville ha var en skx013, og jeg kommer fortsatt tilbake til den igjen og igjen så den kommer nok inn i samlingen, enten det blir nå eller senere :) men en ting angående den klokken jeg har lurt litt på er om høyden på klokken kanskje vil gjøre så klokken fremstår som «klumpete» og «oversized» på mitt noe tynnere håndledd.
Noen tanker rundt dette?

Skx013 er veldig bra for tynne håndledd, prøv den!
 
Takk for svar! :) har kikket mye på seiko. En av de første klokkene jeg ville ha var en skx013, og jeg kommer fortsatt tilbake til den igjen og igjen så den kommer nok inn i samlingen, enten det blir nå eller senere :) men en ting angående den klokken jeg har lurt litt på er om høyden på klokken kanskje vil gjøre så klokken fremstår som «klumpete» og «oversized» på mitt noe tynnere håndledd.
Noen tanker rundt dette?
Skx013 er kurant på mindre håndledd. Den er 13mm tykk så vil mest sannsynlig ikke virke for klumpete. Har hatt Skx013 og den ble for liten for meg men jeg har relativt store håndledd. Et lite bilde av Skx013 og 007.
A3E30015-09B3-4023-AEA3-FEF2BF65F59F.jpeg
 
Takk for svar! :) har kikket mye på seiko. En av de første klokkene jeg ville ha var en skx013, og jeg kommer fortsatt tilbake til den igjen og igjen så den kommer nok inn i samlingen, enten det blir nå eller senere :) men en ting angående den klokken jeg har lurt litt på er om høyden på klokken kanskje vil gjøre så klokken fremstår som «klumpete» og «oversized» på mitt noe tynnere håndledd.
Noen tanker rundt dette?
SKX013 er veldig liten. Jeg vil tørre å påstå at den er for liten for de fleste mannfolk, selv med tynne håndledd. En dykkerklokke skal ikke se ut som en dameklokke. Vær også klar over at SKX007 har korte lugs, lug to lug er bare 46 mm om jeg ikke tar helt feil. Dermed skal det mye til for å få overheng.

Legg ut wristshot av Hamilton klokka di så får du bedre svar.