Ny LE Seiko Monster

Medlem
1. mai 2011
Innlegg
231
En ny Limited-Edition Seiko monster har kommet på markedet: Snow Monster


Selv synes jeg, at med lenke så ser den ut som en Star-wars hyllest.
Og med gummireim ser det ut som en klokke fra 80-tallet, med Transformers og He-man.
MAO, kul på begge måter.


Hva synes dere?
 
$1000 for en Monster :eek:

Designmessig så likte jeg den. Blått og hvit funker veldig bra sammen.
 
Som alle LE har den også andre modifikasjoner:
  • Safirglass med kyklop på dato (AR-behandlet på begge sider)
  • unik "snøflak-tekstur" på lenke og kasse
  • 7S36-urverk (Hvis det virkelig stabiliserer verket, hvorfor har de ikke det i vanlige monsters?)



Det er ekstremt dyrt, og akkurat nå går det en Gul Monster for 2000$
Latterlige priser for en Monster med en farget urskive og safirglass
 
Jeg likte godt den gummireima. Lurer på om den finnes i andre farger
 
Umiddelbart likte jeg ikke den med lenke. Den klokka som er avbildet med blå reim er definitivt mye penere. Lurer på hvilken versjon man får hvis (når) man bestiller?

Forskjellen er ikke helt åpenbar, men den gjør mye for totalinntrykket av klokka. Den med lenke har de klusset til med sort rundt timemarkørene og midt i "hjertet" på kl 12.

Tror den (uten sort på markørene) tar seg bedre ut live enn på bilder - som med black og orange. Spesielt tror jeg den blå ringen ytterst på skiva gjør seg godt i virkeligheten. Da vil den forhøyede delen av sekundmarkørene komme skikkelig til sin rett.

Smak og behag...
 
Tror nok bildene lurer deg litt nå Minuteman.. Er vel lyset som får det til å se sort ut?
 
På lumeshotene kan man bli lurt av lyset, så der skal jeg ikke være for skråsikker.
Men når jeg ser på hovedbildet pluss de to øverste bildene i serien under så er det så sort som det går an. Min OM ser ikke slik ut i det mest forunderlige lys.

Jeg ville i alle fall aldri ha lagt inn bestilling uten å ha bragt dette helt på det rene. Til det er forskjellen for stor - IMO :D

Edit: Etter å ha saumfart nettet en halvtimes tid har jeg kommet frem til at jeg sannsynligvis må krype til korset og si meg enig - det kan godt være lyset som bedrar. 9 av 10 bilder jeg finner har ikke sorte streker på eller rundt markørene.
 
Wow, jeg vil ha!!! Men prisen var kanskje litt stiv for et Monster?
 
Wow, jeg vil ha!!! Men prisen var kanskje litt stiv for et Monster?

Med tanke på tidligere LE-utgaver som f.eks. Yellow Monster, så er dette en grei pris - IMO. Men aldri i verden om jeg ville betalt så mye for den. Samlere betaler glatt et par tusen US$ for Yellow. Opplaget er rimelig begrenset på Snow også.

Glad i min Orange - som jeg har slept rundt på i noen dager allerede. Mesh nettopp bestilt på eBay :)