Ny klokke på vei inn :)

Medlem
3. april 2014
Innlegg
1.251
Sted
Viken
upload_2018-11-13_12-20-36.png
Luremusing.jpg
 
Er jo bare såååå gårsdagen å poste sånne "tracking"-skjermbilder av en bestilling! Syns det er litt barnslig kanskje? :D

Ser i alle fall ut som at du har en dykkerklokke på vei inn:)
 
  • Liker
Reaksjoner: KTS69
Er jo bare såååå gårsdagen å poste sånne "tracking"-skjermbilder av en bestilling! Syns det er litt barnslig kanskje? :D

Ser i alle fall ut som at du har en dykkerklokke på vei inn:)
Ja det var visst i går det kom en annen slik barnslig post.. ;) Elsker sånne!
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Litt hektisk dag i dag, og unboxingen foregikk strengt tatt i natt i dårlig lampelys, så dessverre dårlige bilder. Lurte på om jeg skulle regissere en ny unboksing under bedre forhold, men da måtte jeg ventet enda lenger. Så kjører på med det jeg har fra den virkelige unboxingen :)
Som vist over - to digre tunge pakker! Største klokkeleveransen jeg har fått noen sinne! Så kiloprisen på denne er ganske lav :D. Begynner med den flate pakken...
IMG_4911.jpg

Allerede nå er det vel noen her inne som har fått bekreftet hva som kommer.
IMG_4913.jpg

Skal spare dere for hele innholdet i denne pakken, men inneholder en svært tung bilderamme med et foto i, samt en fotobok med mange andre flotte foto, som jeg evt kan velge å sette i rammen. Samt sertifikat på innbetaling til Ocean Commitments programmet til Blancpain, og innloggingsdetaljer som medlem av det "samfunnet". Litt morsomt :)

Så over til den største pakken!
IMG_4915.jpg

Litt å grave i, men er ikke vanskelig å finne noe som frister her :)
IMG_4916.jpg

Tidenes største og tyngste klokkeboks, i hvertfall i mitt eie. Selv Panerai sine LE bokser er mindre!
IMG_4917.jpg

Pelican case.
IMG_4918.jpg

Diverse booklets etc under kassen.
IMG_4919.jpg

Diver's logbook! Det var jo litt kult da! Og selvfølgelig sertifikat med serienummer. Kryr jo ikke av disse.
IMG_4920.jpg

Nato-rem. Ikke spesielt elegant innpakket den, men greit nok.
Og så....
IMG_4921.jpg


Blancpain Fifty Fathoms Ocean Commitment III

Yohooo!!! Var jo faktisk noen som hadde gjettet det allerede før unboxing. Kult! Etter at jeg for litt siden kjøpt @Chronodiver sin BP FF Concept 2000 fikk jeg dilla på Blancpain og begynte å surfe litt rundt. Har aldri fått øynene opp for merket tidligere, men Concept 2000-klokken imponerte meg noe helt voldsomt. Føler den er i en annen liga enn de andre klokkene jeg har hatt så langt hva gjelder finish og kvalitetsfølelse. Så kom jeg over denne blå Ocean Commitment III på nettet, og ble helt betatt! Og den er akkurat passelig størrelse med sine 40,3 mm. Jeg har lenge hatt lyst på en ny klokke med blå sunburst skive, og denne var bare innertier. Også litt gøy at den bare er laget i 250 eksemplarer.
Burde sikkert flesket til med alle facts og historie bak klokken, men får nøye meg med å slenge på noen bilder på tampen. Finnes masse info om klokken på nettet for de som er interessert. Legger ved to linker der en betydelig bedre fotograf enn meg har foreviget skjønnheten!
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7538672&rid=0#msg_7538672
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7553024&rid=12189#msg_7553024

IMG_4927.jpg
IMG_4930.jpg
IMG_4946.jpg
IMG_4944.jpg

IMG_4947.jpg


Avslutter med et "familiebilde" :) Faktisk akkurat samme kasse på disse to, men ellers oppleves de veldig forskjellig. Concept 2000 oppleves mer som et smykke, mens OC III-en føles mer som en skikkelig tool-watch. Digger begge to!
IMG_4928.jpg
 
Gratulerer! Dette er en klokke som gir gåsehud. Rett og slett fantastisk!
 
Veldig flott! Gratulerer!
Bezelinserten ser ut som den er mye buet, mens på bilder fra siden så ser det ikke slike ut. Hva er riktig?