Ny klokke - går veldig sent?

Medlem
8. juli 2019
Innlegg
89
Sted
Oslo
Jeg kjøpte en ny Certina Ds-1 powermatic 80 for et par uker siden, og har vært veldig fornøyd med den.

Men når jeg kikket ned på håndleddet i dag var den tre timer forsinka.

Jeg er uerfaren med automatiske klokker, og blir bekymret for om jeg bør levere den inn.

Har brukt den litt av og på siden jeg kjøpte den. Pga. barn og mye sommeraktiviteter har den ikke blitt brukt så mye, men anslagsvis 2-3 timer omtrent hver dag. Har også trukket den opp en gang.

Det at den er såpass forsinket synes jeg er litt rart. Bør jeg vurdere en tur til urmaker, eller er det bare å regne med?
 
Jeg kjøpte en ny Certina Ds-1 powermatic 80 for et par uker siden, og har vært veldig fornøyd med den.

Men når jeg kikket ned på håndleddet i dag var den tre timer forsinka.

Jeg er uerfaren med automatiske klokker, og blir bekymret for om jeg bør levere den inn.

Har brukt den litt av og på siden jeg kjøpte den. Pga. barn og mye sommeraktiviteter har den ikke blitt brukt så mye, men anslagsvis 2-3 timer omtrent hver dag. Har også trukket den opp en gang.

Det at den er såpass forsinket synes jeg er litt rart. Bør jeg vurdere en tur til urmaker, eller er det bare å regne med?

2-3 timers bruk pr dag kan nok være litt lite for å få trukket den opp skikkelig. Den kan ha stoppet og startet igjen når du satte den på armen igjen. Jeg ville ha prøvd å ha den på armen hele dagen i noen dager og sett hvordan den oppfører seg:)
 
Jeg kjøpte en ny Certina Ds-1 powermatic 80 for et par uker siden, og har vært veldig fornøyd med den.

Men når jeg kikket ned på håndleddet i dag var den tre timer forsinka.

Jeg er uerfaren med automatiske klokker, og blir bekymret for om jeg bør levere den inn.

Har brukt den litt av og på siden jeg kjøpte den. Pga. barn og mye sommeraktiviteter har den ikke blitt brukt så mye, men anslagsvis 2-3 timer omtrent hver dag. Har også trukket den opp en gang.

Det at den er såpass forsinket synes jeg er litt rart. Bør jeg vurdere en tur til urmaker, eller er det bare å regne med?

Først, grattis med ny og flott klokke :)
Trolig en av to ting, enten som Ban sier at den ikke var helt trukket opp, og derfor stoppet. Viser det seg at den faktisk går så mye som tre timer sent hver dag så kan det være at den har blitt utsatt for magnetisme (Skjer fort om den legges på en høytaler feks) Å avmagnetisere en klokke tar en urmaker to minutter ca, og trolig tar de ikke betalt for det engang. Men om om den er ny så er den jo selvsagt dekket av garanti, så dette løser seg nok greit uansett får vi håpe.
 
Enig med det som blir sagt over. Er nok bare at den trenger en avmagnetisering ja. Håper det ordner seg og grattis med fin klokke :)
 
Takk for alle tilbakemeldinger :) Er nok litt overnervøs, ny entusiast. Jeg tror den ikke var godt nok trukket opp og for lite brukt hittil. Går veldig fint etter at jeg trakk den opp på nytt.

Dette er jo en dressklokke med skinnrem, og ikke helt tilpasset for strandliv, så har nok blitt liggende litt mye også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban