Ny bil ankommer i morgen og ønsker tips til forebyggende lakkbehandling

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.531
Sted
Kongeriket Norge
Da jeg har kjøpt "ny" bil som kommer i morgen, lurer jeg på hva jeg bør gjøre av forebyggende arbeid slik at lakken holder seg, rusten uteblir og bilen er klar for tiden fremover. Om noen har noen tips til ulike behandlinger i Akershus og ca. priser, settes det stor pris på :)
 
Jeg bruker Cosmic Glass-coat og er veldig fornøyd med det. Koster 6k første gang og trenger fornyelse omtrent hver 18.-24. måned (3k).

thumb_IMG_2628_1024_zpsgs38boi7.jpg
 
https://www.haugensbilshine.no

Har hatt et par biler til Ditec-behandling der. Anbefaler gjerne Haugen, ryddig, hyggelig og flott arbeid. Usikker på om jeg anbefaler Ditec, syns ikke det har en varig effekt som forvarer prisen. Bedre med å legge på polish+glossprotection+plastfornyer+lærbalsam (bruker selv Autoglym) 2-3 ganger i året. Så lenge du ikke definerer deg selv som en spinnvill detailer tar en slik jobb 60 min per gang. Litt koselig er det også. Fritid fra husets krav forøvrig. Også kan du velge en toolwatch til jobben:)
 
https://www.haugensbilshine.no

Har hatt et par biler til Ditec-behandling der. Anbefaler gjerne Haugen, ryddig, hyggelig og flott arbeid. Usikker på om jeg anbefaler Ditec, syns ikke det har en varig effekt som forvarer prisen. Bedre med å legge på polish+glossprotection+plastfornyer+lærbalsam (bruker selv Autoglym) 2-3 ganger i året. Så lenge du ikke definerer deg selv som en spinnvill detailer tar en slik jobb 60 min per gang. Litt koselig er det også. Fritid fra husets krav forøvrig. Også kan du velge en toolwatch til jobben:)
Er helt enig, når det gjelder understell sverger jeg til firma med Lanolinolje (Buskerud anitirust)m.fl.
 
Eg har ditec på min bruksbil og det er vel egentlig det samme som å legge mange nok lag med klarlakk . Så langt synes eg det ser veldig bra ut vs polering 2 ganger i året. Bilen går både på og utenfor allfarveg og uten krav til å være en showstopper for detailers.

På pårsjen(e) og alfaen er det polish som gjelder .

Skal det lukte sau av nye biler ? Nei hadde nok kjørt på med mercasol/tectyl fra ny og heller brukt sauefett på biler som har gått uten behandling
 
Ikke bruk Ditec, det finnes langt mange bedre coatinger enn det. Sjekk DCN(DetailersClubNorge) om det er noen som kan legge dette for deg. Men først få bilen polert ordentlig, en forsegling vil ikke få en bil til å bli noe blankere dersom forarbeidet ikke er godt nok :) Gjerne få bilen uten klargjøring, så slipper du å få mer jobb med å "rette opp" lakken.

Ellers er Car-Spa å anbefale.
 
Jeg foreslår du tar kontakt med noen inne på Detailers Club, og får det gjort skikkelig med det samme. 95% av alle ‘andre’ klarer å forsegle inn hologrammer, og det vil du ikke kjøre rundt med.
Brynhildsen AutoSpa f.eks, er en av landets beste på detailing, og er verdt å oppsøke.

Har brukt Bernhard Brynhildsen hos Brynhildsen AutoSpa trer ganger. Vanvittig dyktig detailer, og hyggelig kar.
Muligens Norges dyktigste. Gir han mine beste anbefalinger!
photo_2018-09-17_09-07-21.jpg
photo_2018-09-17_09-07-22.jpg
 
Har brukt Bernhard Brynhildsen hos Brynhildsen AutoSpa trer ganger. Vanvittig dyktig detailer, og hyggelig kar.
Muligens Norges dyktigste. Gir han mine beste anbefalinger!
Vis vedlegg 112258 Vis vedlegg 112259

Støtter denne! Han har håndtert alle mine leasingbiler og de går alltid glatt igjennom uten påkost ved innlevering. Og så er man så heldig å ha blanke, flotte biler!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg støtter også @Edzilla i at Brynhildsen AutoSpa har en god løsning.

Vår bil går daglig mellom Oslo og Moss, og målet mitt var noe som kunne takle dette + at tiden ikke alltid gir muligheter for å vaske/polere så mye som jeg ønsker. Dette må vel være noen av de verste strekninger å kjøre på, ettersom det er ren saltmarinade hele vinteren.

Vi kjøpte IS'en sommeren 2015 og lakkbehandling ble tatt relativt umiddelbart. Det var vel "Arctic Coating" behandlingen het. Senest i går la jeg merke til at regnet ligger som perler på lakken og den ser pen ut.

Brynhildsen AutoSpa kan anbefales. Han er også en som omtales på "Detailers Club".

8
 
Hvor mye koster en sånn Brynhildsen-behandling? Klart det er individuelt fra jobb til jobb, men ca.?
 
  • Liker
Reaksjoner: Svennis
Hvor mye koster en sånn Brynhildsen-behandling? Klart det er individuelt fra jobb til jobb, men ca.?

Du plukker fra en liste. Litt her og litt der. Jeg husker ikke hva jeg betalte... Eller hva jeg shoppet fra listen.

Sjekk prislisten på hjemmesiden. Alternativt (eller om du ikke kjenner faguttrykkene) ta en prat med Mr. Brynhildsen selv.

8
 
Grattis med nybil da. Får vi ikke bilde av gliset. Samt ny klokke også. Kjenner jeg er litt misunnelig på at jeg ikke venta. Men gikk for sort. Selv om den også vokser på meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern