NUF 642

Medlem
10. nov. 2018
Innlegg
1.882
Sted
Moss , Østfold.
Jeg overhaler Omega Megaquartz
som jeg kjøpte av @sauda .
Den er risset med NUF642 ,
noen som hvet hvem det er?
20230407_103316.jpg
20230407_103410.jpg
 
Apropos NUF, skulle vi forsøkt å lage oss en liste? Jeg spurte nylig Urmakerforbundet om det samne i anledning et ur jeg fikk etter min farfar.

NF439 var Fredrik Ellefsen i Ålesund. Gikk inn i 1979.

NF160 er Urmaker Nelvik i Ålesund. Still going strong.

Ikke for det, kan jo gjøre det så enkelt som å sende dem en epost for å spørre om det er OK at hele listen offentliggjøres, enten hos Urmakerforbundet eller her...
 
Hei,

Da hadde jeg fått svar fra NUF, som var veldig hyggelige, men også bestemte:

Listen over alle urmakere siden forbundet ble startet i 1903 og fram til i dag kommer vi ikke til å legge ut på hverken nettside eller gi fra oss til andre.

Vi bare svarer når noen spør etter NUF-nr og når Politiet spør.

Det er i og for seg en ryddig holdning, så da får vi fortsette å spørre når behovet melder seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Det er greit nok det , men rart at det skal være hemmelig til man spør...:rolleyes:

-Om jeg skulle gjette, ville jeg tro at de ønsker en liten dørstokkmil for å slippe at medlemmene må forholde seg til folk som kontakter dem ut av det blå og vil at de skal grave opp all info om oldefars Certina som det står NFXXX bakpå.

Jeg er litt fristet til å søke litt i trådene her på forumet for å forsøke å samle den infoen vi allerede har her - men å kontakte NUF og spørre etter NF1 for så neste dag å ringe for å spørre etter NF2, (etc) tror jeg at jeg lar være.
 
Med 999 NUF nummer tror jeg det vil være en ganske overveldende selv for
den mest hardbarka vintage entusiast @OddE

Hele listen ligger tilgjengelig på NUF sitt intranett og alle medlemmer har tilgang.
Problemet med denne listen er at nummere ble gjenbrukt og denne listen fanger ikke alltid opp dette. Noen ganger må man ha en god gammel papir variant for å finne frem.

Jeg kjenner en som kjenner en så om noen lurer på et spesifikt nummer kan jeg
sjekke opp, ellers svarer NUF vanligvis raskt og hyggelig på en slik forespørsel :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere