Nord Zeitmaschine Freesdial

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.084
Sted
Fredrikstad
nord-zeitmaschine-freesdial-4163.jpg


For en tid tilbake hadde jeg gleden av å teste en Nord Zeitmaschine Freesdial. Designet er kanskje ikke for alle, men det er helt umulig å ikke la seg imponere av håndverket. Grunnleggeren Daniel Nebel, er selvlært, men produserer nå majoriteten av komponentene til sine ur selv.

Omtalen (med en drøss av bilder) er nå online her: http://www.tidssonen.no/nord-zeitmaschine-freesdial/

Ville du kjøpt en Nord Zeitmaschine?

Eventuel, er Norge klare for et merke som Nord Zeitmaschine?
 
Heftige saker.
Helt klart ikke for alle, men det burde være nok entusiaster her til lands.
Eller er det bare ønsketenkning?

Dette er vel det beste eksempelet på "modifisert ETA-verk" i ordets rette forstand.
 
Dette er vel det beste eksempelet på "modifisert ETA-verk" i ordets rette forstand.

Det er nesten så jeg kvier meg med å kalle det "modifisert ETA", for dette er et veldig vidt begrep :)

Bare det faktum at verket er delvis håndfinishert, gjør jo at det skiller seg ut fra 99,9 prosent av alle "modifiserte ETA", som sannsynligvis aldri ser en eneste menneskehånd bortsett fra under montering.

Og det er før vi legger til tilpasningene, og den helt in-house-produserte modulen på toppen, som Nord gjør.

Slik jeg ser det, er Nord Zeitmaschine mindre ETA, enn Pagani er Mercedes, og Lotus er Toyota. Om det gir noe mening ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og Callahan
Flott artikkel, @Jon Henrik :) Og en svært fascinerende klokke.

Du treffer nok bra når du sier at den som kjøper denne klokken nok har noen klokker i boksen før. Selv kommer jeg aldri i den ligaen der det blir aktuelt å legge ut for en slik modell, men jeg ble som sagt meget fascinert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik