Solgt Nomos Club Dunkel Datum

Medlem
21. mars 2013
Innlegg
832
Sted
Oslo
OBJEKT
Nomos Club Dunkel Datum

Diameter: 38,5
Avstand mellom lugs: 20 mm

ALDER OG HISTORIKK
Kjøpte denne klokken av good guy her på forumet tidlig i 2015. I papirene står det at den er fra høsten 2012. Klokka har vært på rundtur her på forumet, da den var en del av passaround 2012. Modellen finnes forøvrig ikke lenger, kun med hvit skive.

Hadde klokka en liten tur innom David Andersen da den gikk +40 sek i døgnet. Det viste seg at den hadde blitt magnetisert. Dette ble raskt fikset og timegrapheren viste ca +1sek i døgnet.

TILSTAND
Ser ganske bra ut. Bruksmerker må påregnes da denne har vært testet av ganske mange. Har en dings rundt klokka 12 som det er vanskelig å ta bilde av. Ellers ingen voldsomme skrammer, kun noen hairlines og slikt.

Boks, papirer og pusseklut medfølger.

VERDI
Tilsvarende klokke med hvit skive koster for øyeblikket 1560euro, eller omtrent 14.500kr. Da denne er 3 år gammel og har hatt mange (dog korte opphold) eiere så vil jeg si at 7000kr er fornuftig priset.

REIM
Reima som følger med er den originale, en brun Shell Cordovan. Foldespennen er original fra Nomos. Bærer preg av bruk, men kan uten problemer brukes videre.

BOKS OG PAPIRER
Ja, takk. Begge deler!

HVORFOR FLIPPE?
Nei, hvorfor det? Synes den er flott, men taper kampen om armtiden. Er også andre ting som frister og nå har jeg fått testet Nomos. Ga absolutt mersmak, men det er andre modeller enn denne Club jeg setter høyere.

REFERANSER
Har solgt og kjøpt en god del på dette forumet de siste par årene og har noen referanser i den dedikerte good guy tråden, så jeg håper jeg blir ansett som good guy :)

Jeg jobber i Oslo, så et eventuelt f2f-møte er absolutt mulig å få til og hadde vært hyggelig.

MINE BILDER
2015-10-20%2016.09.23_zpsdpewacas.jpg






 
Redigert: