Noe gammelt japansk stål.

Medlem
14. des. 2012
Innlegg
1.040
Hei!

Jeg er svak for Seiko sine dykkere og har lenge hatt lyst på en gammel og 6105-811x har vært blant favorittene (6159-7001 er for dyr enn så lenge). Jeg var litt for treig på avtrykkeren når @lobergen la sin ut for salg, men det var dytten jeg trengte til å intensivere jakten litt.

Jeg var nær ved å gi opp etter å holdt øye med ebay en stund, det var enten utslitte, modifiserte eller i overkant optimistisk prisede eksemplarer å finne der. Til slutt fikk jeg respons på WTB annonsen jeg la ut her på forumet og endte opp med en av de absolutt bedre eksemplarene jeg har sett. Alt er originalt, inkludert et NOS glass som er montert, det gamle fulgte også med. Det er litt patina på time-markørene og viserene, men ikke mer enn hva som er sjarmerende.


På tide med bilder!







Der har vi den! En Seiko 6105-8110 fra 1976. Det fulgte med en gammel Seiko gummireim (så vidt jeg vet en modell som ikke ble levert med denne klokken) og en jubilee-lenke, men jeg valgte å montere den på en Isofrane-reim. Klokken tar 19mm reimer, men det går fint å presse inn en 20mm gummireim.



Fint børstet på oversiden og polert på sidene.



Urverket ser helt strøkent og holder tiden godt ifølge selger.



Et litt dårlig bilde av den spesielle Lock-kronen. Det er ikke en ordinær skrukrone, men trykkes inn og vris inn i et hakk som gjør at den ikke kan roteres.



Takk for oppmerksomheten!
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Greg
Gratulerer! Dette er i mine øyne en av de finere dykkermodellene Seiko produsert :)