Nettsiden spretter opp

Medlem
8. nov. 2020
Innlegg
191
Sted
Somewhere
Usikker på hvordan forklare dette, men gjør et forsøk.

Leser forumet på Android nettbrett, med Chrome nettleser. Når jeg har vært inne på et underforum, og deretter trykker tilbake-knappen, så kommer jeg tilbake til der jeg var. Et sekund eller to etterpå lastes nettsiden på nytt, og jeg havner øverst på siden igjen. Kan ikke se det skjer på andre sider. Kan det ha med annonsebanner som lastes inn?
 
Usikker på hvordan forklare dette, men gjør et forsøk.

Leser forumet på Android nettbrett, med Chrome nettleser. Når jeg har vært inne på et underforum, og deretter trykker tilbake-knappen, så kommer jeg tilbake til der jeg var. Et sekund eller to etterpå lastes nettsiden på nytt, og jeg havner øverst på siden igjen. Kan ikke se det skjer på andre sider. Kan det ha med annonsebanner som lastes inn?

Dette problemet er helt nytt for oss, og på våre enheter klarer vi ikke å replikere feilen.

Kan du forklare en gang til - gjerne konkretisert ned til:
- URL der du er når du trykker tilbake
- URL der du kommer etter trykket, og hvor fenomenet skjer

Hvilken enhet sitter du på? Merke/modell og gjerne versjon av Android om du har dette tilgjengelig.
 
Dette problemet er helt nytt for oss, og på våre enheter klarer vi ikke å replikere feilen.

Kan du forklare en gang til - gjerne konkretisert ned til:
- URL der du er når du trykker tilbake
- URL der du kommer etter trykket, og hvor fenomenet skjer

Hvilken enhet sitter du på? Merke/modell og gjerne versjon av Android om du har dette tilgjengelig.
Takk for svar.

Jeg bruker en Huawei mediatab5, som kjører Android 8, og siste versjon av Chrome nettleser.

Når jeg laster inn forumforsiden, så skjer det helt fint. Etter et sekund eller 2, virker det som reklamebanneret øverst endres, og forsiden sentreres til å vises rett nedenfor reklamebanneret. Url er https://www.tidssonen.no/forum/

Når jeg trykker meg inn på et av underforumene, så skjer det fint. Jeg leser meg ferdig, og trykker meg tilbake til forumforsiden. Vanligvis havner man da tilbake dit man sist stod. Eksempelvis VG, hvor man scroller ned, klikker inn på en artikkel, leser, og deretter klikker tilbake. Da havner man på VG sin forside, men der på siden hvor man klikket seg inn.

På tidssonen lastes forsiden inn, hvoretter ett sekund eller 2, så spretter siden opp til rett under reklamebanneret. Jeg kommer altså en svært kort periode tilbake til eksempelvis kvalitetstid, før siden spretter opp igjen.

Skjer ikke på noen andre nettsider jeg leser.
 
Legger inn en skjermdump, hvor det til høyre vises en dialogboks angående noe som ikke kan utføres. Dere er kanskje kjent med det?
Screenshot_20201115-171845.jpg