Når reimbredden dekker hele lugvidden.

Medlem
21. nov. 2019
Innlegg
16
Sted
Oslo
Dette burde jeg ha tenkt på før jeg monterte, men man er ikke nybegynner uten grunn.

Jeg klikket altså på plass en ny skinnreim, og innser etterpå at den dekker lugvidden fullstendig kant-til-kant uten noe «spill».

Ikke quick-release. Hva er fixen på dette dersom jeg noensinne skulle ønske å bytte tilbake?
 
Dette burde jeg ha tenkt på før jeg monterte, men man er ikke nybegynner uten grunn.

Jeg klikket altså på plass en ny skinnreim, og innser etterpå at den dekker lugvidden fullstendig kant-til-kant uten noe «spill».

Ikke quick-release. Hva er fixen på dette dersom jeg noensinne skulle ønske å bytte tilbake?

Det er nok litt flex i skinnremmen din. Jeg vet ikke hva du bruker når du skifter rem, men hvis det blir for trangt til et "barettverktøy" så finner du nok en kniv som er tynn nok. Har du fått den på får du den nok av :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Trolldeig
Det er nok litt flex i skinnremmen din. Jeg vet ikke hva du bruker når du skifter rem, men hvis det blir for trangt til et "barettverktøy" så finner du nok en kniv som er tynn nok. Har du fått den på får du den nok av :)

Du har sikkert rett. Jeg har ikke barettverktøy, men bruker hodet på en meget tynn skrutrekker når jeg lirker springbars inn og ut. Det har gått knirkefritt på alt av lenker hittil
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Ville nok anbefalt å kjøpe et kvalitetsverktøy for baretter.
Det koster ikke mange hundrelappene, og så slipper du å skrape opp kasse og baretter unødvendig mye.
Har brukt alt fra skrutrekkere til tynne fruktkniver, men etter å ha anskaffet meg et barettverktøy har jeg aldri sett meg tilbake.
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det tidligere.o_O
Sjekk ut nettbutikken her på TS. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Trolldeig
Jeg bruker Bergeon 6767, men de mest drevne urmakerne bruker vel bare et lite flatjern når de tar av lenker og reimer.