Når er "for lenge" lenge nok- urmaker og reparere

Medlem
20. mars 2013
Innlegg
23
Sted
trondheim
Hei,
leverte inn en 70 talls klokke til en urmaker for et års tid siden, fikk først prisoverslag etc og alt virket ok
Dette er ikke en verdifull klokke, men bare sentimental så etter ca. 1 år etterspurte jeg denne og skulle få endelig svar etter en mnd.

Nå er denne tiden gått og ikke noe svar igjen.

Er det for mye forlangt at en urmaker gir beskjed når en venter over 1 år på en klokke?
 
Jeg har dessverre hatt en liknende opplevelse selv med et ur jeg arvet av min oldefar, den klokken får jeg aldri igjen. Urmakeren har jeg mast på gjentatte ganger over snart ett tiår (!). Hent klokken din asap og lever den til mer anerkjent urmaker som du kan stole på at tar vare på arvegodset ditt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
ja, er ikke lovende hvis en skal bruke urmakeren for de andre klokkene.

sjekket nå, og er 13mnd siden en leverte den inn.

attachment.php
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Grendel
Jeg har dessverre hatt en liknende opplevelse selv med et ur jeg arvet av min oldefar, den klokken får jeg aldri igjen. Urmakeren har jeg mast på gjentatte ganger over snart ett tiår (!). Hent klokken din asap og lever den til mer anerkjent urmaker som du kan stole på at tar vare på arvegodset ditt.
?? Hvor er dette? Det er jo en skandale.
 
En status og anslag bør gå greit. Dersom det ikke er noe alvorlig galt, holder det med en normal service.

Som til tidligere skrevet; Hent klokken og oppsøk en seriøs urmaker.

8
 
Hei,
leverte inn en 70 talls klokke til en urmaker for et års tid siden, fikk først prisoverslag etc og alt virket ok
Dette er ikke en verdifull klokke, men bare sentimental så etter ca. 1 år etterspurte jeg denne og skulle få endelig svar etter en mnd.

Nå er denne tiden gått og ikke noe svar igjen.

Er det for mye forlangt at en urmaker gir beskjed når en venter over 1 år på en klokke?
@nicknavnher Er dette i Oslo?
 
?? Hvor er dette? Det er jo en skandale.

Dette er en urmaker som holder til i en liten by litt sør for Bergen og litt nord for Stavanger. Men det er ikke snakk om han som selger sånne klokker i grønne bokser med krone-logo. Har vært unnskyldninger herfra til h... Jeg får prøve å ringe ham ila uken for å gjøre et siste forsøk på i alle fall å få en eller annen form for kompensasjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Grendel
jaja, ttt, får vel stikke innom. Levert inn ca juli 2017, juli 2018 får beskjed at oppdatering vil komme august 2018. ingen oppdatering pr desember 2018.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Usj. Jeg håper du raskt får hentet klokken. Det blir vel en grei jobb for en seriøs urmaker.

8
 
Har en liknende opplevelse. Frustrerende. Sikkert lurt å se på noen av de anbefalte urmakerne du finner i en av trådene her på TS. De burde nok ikke ha noe problem med å overhale klokka til en liknende pris.
 
ja, erfart at ting tar tid. Gikk for å hente klokka, nei vi ringer deg til uka..det var to uker siden.

Uker går visst fort. Jeg tviler på at han virkelig har begynt på klokken. Kanskje det beste er å få klokken tilbake, og gå til en annen?

8
 
ja,men usikker om noen andre gidder å jobbe på denne. etc. om to mnd er det 3 års jubileum for inmlevering.
Ingen ting å tape? Er det vel?

Jo. en slik det alltid en flink urmaker som vil fikse. Standard jobb.

Ikke noe problem.

8

EDIT: Mitt største problem med "der den er nå", er at du vel sikkert, etter mye mas og klaging over lang tid og jubileum, får tilbake klokke og regning, MEN hva er virkelig utført av arbeid? Hvis det er noe; Hvor godt er det?

8