Motorlyd: Et døende nytelsesmiddel?

Mulig jeg har postet denne før en eller annen plass, men hør på denne herlige lyden fra denne Lexus LFA'en med V10 og 560hk jeg fikk fyre opp hos Lexus i 2010 da disse kom. Kun 500 biler ble laget mellom 2010-12.
Du må ut med ca 6-8Mill om du velger 1 av 4 som ligger for salg i Europa. Ja pluss avgift :eek:
0-100 på 3,7 sek. 325km toppfart.
4,3mill var nypris i 2010-12
Er faktisk en bil i Norge også!!

Du kan jo høre med Vik om han tar din LC mot LFA'en i innbytte @Spring Drive :mrgreen:


 
Redigert:

Kan ikke et ord finsk, så hva Rolex-relasjonen er til bilen (bortsett fra litt dekaler på karosseriet og snasne Sky Dweller nav-kopper) vet jeg ikke. Men lyden av trimma Cosworthmotor; Det gjør meg glad
(På magisk vis ble filmen plutselig teksta på engelsk... Mulig Rolexmysteriet løser seg)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og natu86
Av dem rundt 300 jeg har polert, kom v10 på klar 1 plass av utrimmede motorer! Starta opp ett par ganger bare for å høre den rå lyden :)



FB_IMG_1617276896748.jpg
 
Av alle sivilt registrerte motorfarkoster i Norge er det INGEN som når opp til denne "fuel to noice generatoren":

Jeg har bildilla men mot dette blir alle to og firehjulinger like interessante som robotgressklippere uansett hva det heter.



Når det gjelder design er vel Kelly Johnson også der oppe, eller forbi, Pininfarina, Gandini&Co:
I tillegg til Starfighteren designet han også disse:


1617831269537.png

1617831452504.png


Tilslutt kan vi ta den ultimate "min er raskere enn din" historie :) :


Og en til som bonus:

 
Av alle sivilt registrerte motorfarkoster i Norge er det INGEN som når opp til denne "fuel to noice generatoren":

Jeg har bildilla men mot dette blir alle to og firehjulinger like interessante som robotgressklippere uansett hva det heter.



Når det gjelder design er vel Kelly Johnson også der oppe, eller forbi, Pininfarina, Gandini&Co:
I tillegg til Starfighteren designet han også disse:


Vis vedlegg 243656
Vis vedlegg 243657

Tilslutt kan vi ta den ultimate "min er raskere enn din" historie :) :


Og en til som bonus:


Elsker Starfighter:love:
Faren min var flymekaniker på 331 skvadronen i Bodø på 70-tallet. Har hørt mange gode historier fra den tiden.
Ps, han bruker høreapparat i dag...........;);)
 
  • Liker
Reaksjoner: hen og HadronCollider
Av alle sivilt registrerte motorfarkoster i Norge er det INGEN som når opp til denne "fuel to noice generatoren":

Jeg har bildilla men mot dette blir alle to og firehjulinger like interessante som robotgressklippere uansett hva det heter.



Når det gjelder design er vel Kelly Johnson også der oppe, eller forbi, Pininfarina, Gandini&Co:
I tillegg til Starfighteren designet han også disse:


Vis vedlegg 243656
Vis vedlegg 243657

Tilslutt kan vi ta den ultimate "min er raskere enn din" historie :) :


Og en til som bonus:


Starfighter er nydelig.

Da jeg var liten hadde vi hytte på Nøtterø, utenfor Tønsberg. Der kom det fra tid til annen F5 flyvende over. Ofte to eller tre sammen. Min Far og meg var raskt inne og hentet kikkerten for å se på flyene. Senere kom jo selvfølgelig F16 også. Nydelige fly som gav masse glede!

Flyshowet på Jarlsberg var obligatorisk hver sommer.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
Av alle sivilt registrerte motorfarkoster i Norge er det INGEN som når opp til denne "fuel to noice generatoren":

Jeg har bildilla men mot dette blir alle to og firehjulinger like interessante som robotgressklippere uansett hva det heter.



Når det gjelder design er vel Kelly Johnson også der oppe, eller forbi, Pininfarina, Gandini&Co:
I tillegg til Starfighteren designet han også disse:


Vis vedlegg 243656
Vis vedlegg 243657

Tilslutt kan vi ta den ultimate "min er raskere enn din" historie :) :


Og en til som bonus:


Jeg er igrunn helt enig, men må kategorisere litt: Starfighter har fineste militære jet-lyd, definitivt! Vestfjordoksen sitt brøl er legendarisk. Sivilt er det nok Rolls-Royce RB211 på 757 som stikker av med seieren for min del, men ingen, ingen, motorer skapt av menneskehender slår musikken fra en Rolls-Royce Merlin! ;)