MkII / Quad 10 ?

Medlem
19. des. 2008
Er ny på forumet og på søken etter "min" klokke.
- Den må kunne brukes, ikke bare være til pynt. Dvs. den må kunne sitte på armen hele dagen, inkl. trening, svømming, i dusjen, på kontoret...helst også også se sivilisert ut til skjorte.
- Jeg er ikke født med skinkenever så den må passe mine ca. 17,5 cm. håndledd. (Jeg har oppdaget at dagens klokkemantra er "bigger is not big enough").
- Jeg er ikke overvettes fascinert av komplikasjoner (rett utttrykk?) som forkludrer urskiven.
- Jeg liker altså ganske rene urskiver hvor jeg kan se tiden ved et blikk uten å måtte lete etter viserne.
- Jeg foretrekker det klassiske fremfor det mer flashy.
- Til nå har jeg funnet noen få klokker som har kunnet passe: Omega Aqua Terra / evt. Railmaster og Tag heuer Carrera GMT. Dessverre ser Aqua Terra ut til å bli erstattet av en ny med mindre elegant skiver/markører og dessverre er ikke Carreraen tilstrekkelig vanntett. har også siklet litt på IWC, - Pilot Classic er lekker og passende str., men ikke vanntett nok. IWC Ingenieur og Aqua Timer blir for dyre.

Tilfeldigvis kom jeg over hjemmesiden til MkII og fant at de engang hadde laget en modell de kalte Quad10 og at det er på trappene en limited edition av den....uten at det er lagt ut mer info om den ennå.
le_quad10_150.jpg

Fant noen få bilder av den første Quad10 her:
1041_001-870x706.jpg

1045_003-540x430.jpg

Case Diameter: 40 mm
Case Height: 13 mm
Case length: 51.5 mm
Lug Width: 20 mm
Movement: ETA 2824 automatic
Elabore Grade 25 jewel, hacking,
28,800 bph, 40 hr power reserve.
Case material: Stainless steel
w/ screw down back
Crown: Screw down
Water resistance: 100 meters

Noen som har erfaringer med Mk.II ? seff. Quad10 spesielt, men også andre modeller.

Er selv særdeles glad i mkii og har en stingray for øyeblikket, men har en LRRP og en limited edition kingston som etterhvert er på vei... Skulle jeg anbefale noe ville jeg derimot pekt deg i retning av et firma som heter Precista, de lager en modell som heter Speedbird III. en fantastisk klokke som emulerer IWC Mark 14 el 15 ... Kommer med 100m vanntetthet og ser helt fantastisk ut!

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=59171

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=57251

Vegard