Min nye reisekamerat.

Medlem
14. des. 2012
Innlegg
1.038
Jeg er mye på reise og trenger et ur som tåler å bli slengt rundt og badet med, rimelig nok til at jeg ikke bekymrer meg og har nok spennende detaljer til at jeg kan sitte og stirre på uret uten å få med meg hva tiden er. Etter at jeg solgte min Seiko Sumo har jeg manglet et slik ur så nå var det på tide med et nytt!



Avslører kjapt produsenten her.





Det er en Seiko SARB017 Alpinist! Seiko utviklet Alpinst for å passe det de kaller en "Yamaotoko", det er en gentleman turgåer i motsetning til dagens ekstreme klatere. Alpinist skulle være solid nok til å tåle det meste, har kompass-bezel for å kunne navigere etter solen og være elegant nok til å passe inn i mer formelle situasjoner. Det synes jeg de har klart godt!



Uret har en diameter på 39mm og en tykkelelse på 12mm noe som passer meg veldig bra. Urverket er 6R15 som har hacking, winding og 50 timer kraftreserver. De har også spandert på et safirglass noe som er heller uvanlig på rimeligere Seiko-ur. Jeg kjøpte klokken brukt her på TS og fikk med stållenken som må kjøpes løst. Lenken har solide endestykker, en god spenne og fin kvalitetsfølelse. Den orginale skinnreimen lå ubrukt i esken og der skal den få ligge fremdeles.



Her på en Nessunostrap som passer veldig bra. Den grønne skiven har et fint fargespill som forandrer seg etter lyset.



Her med resten av min lille samling. Et ur til dress, en beater som tåler det meste og en gammel dykker med ny Horween Shell Cordovan reim for anledningen.



Avslutter med et lite solglimt.

Takk for oppmerksomheten!
 
Redigert:
Gratulerer med en flott Seiko som kan brukes i de flest anledninger! Denne var meget pen.