Min første utpakking her

Hvalrossen

Støttemedlem
Medlem
25. feb. 2012
Innlegg
1.508
Sted
Oslo
La meg gå rett på sak (med de sedvanlige beklagelsene over manglende billedkvalitet) med min første unboxing av en klokke som kanskje ikke er så veldig vanlig her.

61456ff9.jpg


Hva kan dette være? Ikke helt enkelt å gjette ennå ;)

117a8a16.jpg


OK, la oss åpne den hvite pakken:

52679dea.jpg


Ypperlig, en ny hvit konvolutt :)
Heldigvis er den en boks der; men hva slags boks?

eeb568d7.jpg


OK, her kommer den. Men ... ai-ai ... Roger Dubuis!?
Overalt beskrevet som "haute horologie" (hva betyr _egentlig_ det?), men for meg virker de fleste
modellene ganske stygge, rett og slett.

1191388e.jpg


En nydelig boks (sandaltre? uansett, noe som gir klokken en veldig god lukt) ...

71fbfbd4.jpg


Der var den, ja. Ser ikke så verst ut for å være en RD:

fee531c8.jpg


Ut av boksen:

67e96e10.jpg


En Sympathie i mer eller mindre massivt hvitt gull. 46mm ... deilig. Synd at bildet er så dårlig, men jeg er faktisk blitt veldig glad i denne. Detaljene virker meget forseggjort og utseendet er faktisk helt fint, samtidig som det er _litt_ spesielt. En perfekt dressklokke der jeg sitter på jobben i T-skjorte og kortbukser :)

Denne er en limited edition som kommer i et opplag av 28 klokker; totalt. Og: jeg blir rett og slett glad når jeg tar på meg denne, så hva mer kan man ønske seg?

Jeg har skjønt at WS er obligatorisk, men strengt tatt burde jeg vel kunne tatt på meg en skjorte ...

d73c95f4.jpg


For å yte denne fine klokken litt rettferdighet, låner jeg et bilde eller to fra nettet. Onkel google har problemer med å finne bilder av denne; det er vel et godt tegn? Uansett, etter litt leting fant jeg:

8fd99985.jpg


Den neste er vel tydeligvis min klokke i en gammel annonse:

8694ee8d.jpg


Til sist tar jeg sjansen på å vise klokken fra annonsen som jeg kjøpte den via:

47a60628.jpg


Takk for tålmodigheten, og ha en fin dag alle sammen!
 
Jøsses! Gratulerer, dette er i den øverste divisjonen! Må lese meg litt opp på Roger Dubuis nå, kjenner jeg.....
 
Gratulerer, RD er jo ren klasse:) Et merke man ser sjeldent, og har lite kunnskap om.. Del gjerne info som du evt sitter på om og rundt merket:)
 
Her går det fort :)

Tusen takk for vennlige kommentarer.

@MINUTE_REPEATER: Det står IKKE "just for friends" på baklokket, dessverre ...

@maghas: jeg er litt ny i dette gamet, men dette skal tydeligvis være "haute horologie" for alle penga (eller i hvert fall endel penger). Tror de prøver å gjøre veldig mye selv i fabrikken, selv om merket er oppkjøpt av en av de store (Swatch? Richemont?), tror jeg. Jeg sakser fra finn annonsen:

"Alt er håndlaget og -deokorert, også malingen på urskiven. Ekstrem high end-kvalitet og finish, også på verket.
Roger Dubuis kaliber 57. 25 juveler. Svanehalsregulering. Geneva seal. Rotor i gull."

Jeg tror de fikk noen problemer med denne Geneva seal-greia, uten at jeg her og nå kan si mer om det.

For meg kjennetegnes merket generelt av helt grusom design på de fleste modellene ... (jeg har ikke sett noen flere RD på dette forumet, så jeg håper jeg ikke fornærmer noen :)

Uansett, nok engang takk for vennlige kommentarer
 
Wow! Solid førsteunboxing. Ikke ofte (aldri?) man støter på en RD her inne. Del gjerne noen flere bilder og background på denne. Og forresten; grattis!
 
Kjempelekker! Denne klokken har en av de fineste urkassene jeg vet om. Gratulerer så mye!
 
Velkommen! Du kommer inn med ur fra øverste hylle. Riktig så pen sak og unnskyld ikke for bildene - vi ser allt objektivdekslet på første bilde og skjønner at det dreier seg om speilrefleks (speilløst?) hus :)
 
Wowsa! Grattis med denne! Heftig sak i hvitt gull..det må jeg si!
Meget spennede klokke av en like spennende produsent! Håper du gir oss et review med masse bilder etter hvert :cool: