Microbrands

Stowa kan vel gå under denne betegnelsen.
Flieger-modellene har masse (re-konstruert) historie, flott design og mye kvalitet for pengene.
Laco kan være et alternativ, men mye quartz-skit og bruk av asiatiske urverk vanner det ut for min del.
Ellers er det mange som har mye positivt å si om Squale, MkII, Damasko og Sinn.
Mine favoritter må bli Sinn og Stowa.

Problemet med mange av disse mikro-brand'ene er at det er mye kortsiktig hive-seg-på-karusellen skit ute å går, og langt mellom gullet.
 
Jeg tror kanskje det er litt feil å kalle Sinn et microbrand? Det er ingenting micro ved de :)

http://www.sinn.de/en/Company.htm

...ved nærmere ettertanke tror jeg ikke jeg ville stemplet Damasko, Stowa eller Laco som det heller :)

Nei. Det kan kanskje stemme.
Er usikker på hvor definisjonen for micro slutter, og "independendents" begynner.;)

Uansett. Upcoming er det vel få som blir uten å bli kjøpt opp av en stor aktør i moteindustrien.
Noe som virker svært usannsynlig i dagens (klokke)økonomiske virkelighet...o_O
 
Nei. Det kan kanskje stemme.
Er usikker på hvor definisjonen for micro slutter, og "independendents" begynner.;)

Uansett. Upcoming er det vel få som blir uten å bli kjøpt opp av en stor aktør i moteindustrien.
Noe som virker svært usannsynlig i dagens (klokke)økonomiske virkelighet...o_O

Definisjonen av "independents" er sikkert ikke skrevet i sten, men jeg har inntrykk av at det tradisjonelt har vært en del uskrevne kriterier utover at et selskap bare er "independent". Det går litt på know-how, og track recorden til de som driver selskapet. Har tenkt en stund på å skrive en artikkel rundt dette, for det er forståelig nok en del forvirring rundt slike begreper.

Personlig ville jeg nok rett og slett karakterisert Sinn, Damasko, Laco, etc. som "mindre og middels store klokkemerker" :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
PSX_20170711_112746.jpg


NTH.
http://www.janistrading.com/nth/
 
Andre microbrands som får en del positiv omtale rundt forbi er
Borealis Watch co
Nodus Watches (Har kun 1 produksjon, den er til gjengjeld regulert i 4 posisjoner og er meget presis, min sommerklokke i år)
Melbourne watch co
Magrette
Vapaus (har en fin dressklokke, kommer med en chrono i år som ser najs ut)
Halios Watches
Zelos
Baltic Watches leverte nettopp en meget suksessfull Kickstarter
G. Gerlach

skulle gjerne sett flere diskujoner rundt dette her på sonen. Mange spennende merker der ute, selv om det er mye sub homager.
 
Synes Halios Seaforth er helt nydelig, spesielt den med Gilt dial / sapphire bezel. Desverre utsolgt på et blunk :(
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj