Maxi Case-Rolexer er klumpete posørklokker!

Medlem
10. sep. 2009
Innlegg
710
En forestående begivenhet gjorde at jeg i vinter begynte å orientere meg på fremtidige klassikere fra 2013. Submariner og Speedmaster seiler som alltid opp som sterke kandidater når man søker klassikere, men jeg synes Maxi Case-modellene er for voldsomme og var redd at den nye 44mm Speedmasteren kunne bli for stor for håndleddene den skal sitte på.

Målrettet entret jeg derfor lokalene til min foretrukne langer, fast bestemt på at Explorer I er den passende klokken for begivenheten:




Tja, hva skal man si? Jeg har spist hatten min før og er det to ting klokkeinteressen har lært meg, så er det at 1) smaken endrer seg raskt, og 2) klokker må prøves på.

Jeg synes den gamle 36mm Exploreren er blant historiens mest vellykkede klokkedesign, men var skeptisk til den nye 39mm på bilder og definitivt ikke imponert da jeg fikk den på hånden. Det er et eller annet som ikke stemmer med proporsjonene på den klokken. Slukøret tenkte jeg at jeg kan jo alltids titte på 114060 når jeg først var der. Se det var andre saker! Klokken er overraskende velproporsjonert og slett ikke så klumpete som jeg hadde forestilt meg. Den mangler selvfølgelig min gamle 5513s eleganse, men tar mye igjen på en fantastisk kvalitetsfølelse.

Det obligatoriske wrist-shot av bæreren, så lenge ut til å by på problemer:


Men vi fikk det til til slutt:


Dermed er det bare å legge den i safen i 18 år og håpe på at arvingen er mer kvalitetsbevisst enn hans far var som 18-åring:)
 
Redigert:
Veldig bra! Jeg har en 2012 nodate til min første også, men har konkludert med at den bare får mer sjel dersom jeg deskdiver med den i en 18-20-30 år.
 
Det må jeg si var en fantastisk fødselsgave! :) Håper han vet å sette pris på den når den dagen kommer.
 
Suverent, gratulerer så mye.
Oser kvalitet lang vei, og den nye låsen er jo helt genial.:)
 
Fantastisk opplegg!
Stilig å få til wristshot allerede før leveranse ... og litt av en prestasjon å få på ruggen på nurket med for den del.
Grattis med nytt og grattis med viljestyrke hvis du klarer å legge den i safen i 18år.
Tror ikke du bommet på å tenke at dette er en fremtidig klassiker fra 2013!

Veldig bra! Jeg har en 2012 nodate til min første også, men har konkludert med at den bare får mer sjel dersom jeg deskdiver med den i en 18-20-30 år.
Jeg har den ikke ennå men ila 2015 tar jeg inn en slik med i samlingen.
Trekket samme konklusjon med at den har godt av å brukes ... i hvert fall rettferdiggjør jeg min fremtidige bruk med det.
Liker det flytende overleveringsdato'et. har selv haft noen tanker rundt om det blir enkelt å levere fra seg om "bare" 17år,
da er jeg jo i min sene ungdoms dager og kommer fint kle en Sub selv.
 
Forhåndsgratulerer din sønn med en flott klassiker, som nok er enda mer klassisk om 18 år:)
 
Gratulerer med en utrolig fin klassiker til arvingen :) Ville nok som mange andre her ha brukt den selv, og laget en historie med klokka før du overdrar den til junior :)