Markedspriser og investeringer

Medlem
21. aug. 2018
Innlegg
128
Sted
Innlandet
Skulle til å skrive invistor i emne feltet, men orker ikke åpenbare skrivefeil.
Man er alltid på jakt etter ny klokke. Sånn har det blitt. Det jeg ikke forstår er hvordan enkelte tenker klokken sin er verdt. Når ur ligger ute på TS og finn i månedsvis. Da er prisen åpenbar feil. Iallfall når modellen i utgangspunktet er populær.

eksempelvis diverse Rolex. Eldre modeller som skal være like mye verdt som en rett fra butikk?
Uten å nevne andre ut, men hadde jeg fått 170 for min 2023 mint Batman hadde jeg vært fornøyd. Hvorfor skal eldre gå for mer? (Ikke at jeg skal selge).
Vurderer faktisk å aldri kjøpe brukt. Betale litt mer for ny er faktisk verdt det :)
 
Tror vel knapt det finnes en tråd igjen på dette forumet hvor dette ikke har blitt diskutert i stykker.
Det er like mange svar som meninger.
1_bmAGKKy1LQoA94UDyCTr8w.jpg
 
Min begrensede erfaring tilsier at selgere ofte legger inn en god prute-margin. Spesielt på finn. Noen er åpenbart også _ekstremt_ interessert i å gå noen få kroner i pluss. Og så sitter jeg ofte igjen med en følelse av at det er en del unge "invistorer" der ute som rett og slett prøver seg litt. At det nesten har blitt en liten kultur ?

Synes det er mange ganske "dårlige deals" der ute i forhold til hva en klokke koster ny, og hva man ofte kan få i rabatt ved kjøp av ny klokke. Det er ikke sjelden jeg ser klokker gå for MERE på flipperiet en du kan kjøpe de for på salg på samme tid.

Jeg reagerer også på at en del selgere bevist unngår å skrive modellnr og sånn i finn.no annonser. Spesielt når et godt google søk ville avslørt at prisen var alt for høy, og klokken var langt fra sånn en "sjelden mulighet" som selger skulle ha det til.
 
Godt innspill. For å ikke snakke om de som alltid skjuler alias og operer som «finn bruker.
At de er redd for tyveri er nok ikke sannheten i de tilfellene. Er nok mest for å unngå å bli flagget.

grimreaper: temaet er alltid på moten.
 
Godt innspill. For å ikke snakke om de som alltid skjuler alias og operer som «finn bruker.
At de er redd for tyveri er nok ikke sannheten i de tilfellene. Er nok mest for å unngå å bli flagget.

grimreaper: temaet er alltid på moten.
Jeg er høflig uenig. Jeg er av den oppfatning av at de aller fleste er drittlei hele temaet av den grunn av at det bare flytter fokuset vekk fra klokkegleden.

Men for all del, knock yourself out ;)
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Mavo og eidehelg