London-tips?

Medlem
10. okt. 2010
Innlegg
1.156
Sted
Oslo
Hei.
Jeg skal til London med min 13-åringe sønn i høstferien og lurte på om noen hadde tips hvor i London vi bør bo. Jeg har ikke vært i London siden slutten på 90-tallet og har ikke peiling. Vi bor gjerne sentralt, og litt ok. :)
Tar gjerne i mot tips til artige ting å finne på, hvis noen har forslag. Vi er ikke interessert i fotball.
 
Park Plaza Westminister Bridge. Relativt nytt og moderne fire-stjerners hotell til en OK pris (for London å være).
Ligger på "feil" side av Themsen vis-à-vis Big Ben og rett ved London Eye som sikkert er artig for en 13-åring.
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Til tross for horder med turister er Tower faktisk verdt det. Ta en guidet tour. Vanvittig spennende historie og alt er (som det meste i England) bevart som det var. Hvis sønnen din er 13 år tipper jeg han vil digge historien og de litt mørke og morbide aspektene av hva som skjedde i fangehullene osv.

Dropp Madame Tussaud, men British Museum er et must!

Ellers er jo Harrods og Selfridges kult å få med seg, men han er kanskje ikke så gira på shopping.

Avhengig av budsjett anbefaler jeg at dere dropper køen til London Eye og gjør følgende: Hvis dere er på Tower eller i City - ta lunsj eller middag på City Social.
Hvis dere er i området rundt Buckingham Palace - ta lunsj eller middag på Galvin at Windows (Hilton hotellet på Park Lane). Uslåelig utsikt og fantastisk mat begge steder.

God tur!
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Dersom han liker Harry Potter er det verdt å ta turen til innspillingsstudioet/ museum like utenfor sentrum.
 
Takk for tips, folkens. Jeg har faktisk ikke fått med meg noen av de siste her før i dag. Men fortsatt et par uker til avreise, så jeg noterer ned. :)