London - tips til hotell ++

arvidrattlaas

Støttemedlem
Medlem
28. mai 2016
Innlegg
551
Sted
Trondheim
Dere får ha meg unnskyldt dersom det finnes en egen London-tråd. Jeg kunne ikke finne det.

Vi er 8 karer midt i 30-årene som skal på helgetur til London i slutten av sept. Har vært i London før, men det er lenge siden, og det var i en annen setting. Ønsker tips til område for å bo i samt spesifikke hotell. Mål med turen: Spise og drikke. Slappe av. (De fleste er småbarnsforeldre.) Nærhet til metro verdsettes. Ellers åpen. Har vurdert Shoreditch og SoHo, men tenkte å spørre TS' ekspertpanel. Det har jeg hatt suksess med før.

Restauranttips mottas også! Måde Michelin og pub meals er interessant. Samt bra vinbarer. Takk.
 
Vil faktisk anbefale Hard Rock Hotlel ved Hyde Park veldig mye. Kort gangavstand til alt inkl både Harrods og Bond Street. Fin standard og fint priset.

Anbefaler baren Kwant for en insane cocktail-opplevelse i ekte Bond-stil.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Dere får ha meg unnskyldt dersom det finnes en egen London-tråd. Jeg kunne ikke finne det.

Vi er 8 karer midt i 30-årene som skal på helgetur til London i slutten av sept. Har vært i London før, men det er lenge siden, og det var i en annen setting. Ønsker tips til område for å bo i samt spesifikke hotell. Mål med turen: Spise og drikke. Slappe av. (De fleste er småbarnsforeldre.) Nærhet til metro verdsettes. Ellers åpen. Har vurdert Shoreditch og SoHo, men tenkte å spørre TS' ekspertpanel. Det har jeg hatt suksess med før.

Restauranttips mottas også! Måde Michelin og pub meals er interessant. Samt bra vinbarer. Takk.

Jeg sverger til The Cavendish i Jermyn street. Kort vei til alt.

Anbefaler å teste Ciccheti på Picadilly. God mat og god vin.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Jeg har bodd på The Cavendish, men foretrekker The Mayfair. Der har de forøvrig en veldig bra tapas restaurant på hotellet som anbefales.

Ellers ligger Sexy Fish rett rundt hjørnet - en litt spesiell blanding av restaurant, bar og lounge, med dunkel belysning, house musikk og god asiatisk mat.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Har bodd her de ganger jeg har vært i London uten de største ambisjoner. Midt i “smør øyet» får du her en suite til prisen av det kjipeste rom på et av 5 stjerners hotellene rundt Piccadilly-Green park området. Deilig å kunne ta tube fra Heathrow direkte til hotellet.
The Z
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Hvis dere er såpass mange ville jeg vurdert suite eller Airbnb. Jeg har bodd på Melia white House når jeg har vært der privat. Veldig bra beliggenhet. Ellers har jeg et tonn med anbefalinger i city, men der vil dere ikke bo for en sånn type tur.

Restaurant - gå på the ivy i Chelsea både for maten og people watching :) Fokuser på forrettene.
God tur!
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Sikkert like mange råd som svar. Har kun bodd på The Strand, vis a vis savoy i Covent garden. Veldig sentralt og ok standard/pris.

Mulig @Edzilla har gode råd.

Mye har hendt siden siste tur til London før lock down mars 2020.
Har ikke vært i London siden da, og første tur blir nå til høsteferien.
Flere av våre gamle stamhotell som Le Meridien Piccadilly, og The Ace Shoreditch, har vært stengt, renovert og åpnet under nye eiere.
Så jeg er litt blank på hva som gjelder nå etter at London omsider har åpnet opp igjen.
LItt det samme med restaurant, og enkelte bedre puber.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Lenge siden jeg har bodd på hotell i London men The Cavendish er veldig sentralt. Nesten rett ved siden av ligger Maison Francois som er et relativt nytt halv-fancy fransk brasserie. Fantastisk mat der.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Sist jeg var i London bodde jeg på det relativt nyåpnede "The Mayfair Townhouse", med knall beliggenhet midt i Mayfair (åpenbart). Anbefales!


Hva gjelder Michelin-restauranter, så var jeg på et skikkelig "Michelin-race" og gjorde unna 15 stjerner på fem restaurantbesøk på tre dager:

The Fat Duck
The Waterside Inn
Hélène Darroze at The Connaught
Alain Ducasse at The Dorchester
Sketch (The Lecture Room & Library)

...som alle kan anbefales på det varmeste, dog The Fat Duck var i en klasse for seg selv!
Målet var egentlig 18 stjerner, men klarte dessverre ikke å få bord på Core by Clare Smyth.
 
Planlegger en tur med madammen i September og er på jakt etter et rimelig men greit hotell i London. Når vi først er tilbake i byen etter årene med korona kommer vi til å tilbringe all tid ute og på gode restauranter så hotellet blir hovedsaklig for å sove.
 
Planlegger en tur med madammen i September og er på jakt etter et rimelig men greit hotell i London. Når vi først er tilbake i byen etter årene med korona kommer vi til å tilbringe all tid ute og på gode restauranter så hotellet blir hovedsaklig for å sove.

Bodde på The Resident i Covent Garden nylig.
Rent, pent og hyggelig betjening.
Svært sentral beliggenhet hvis dette er viktig.
Et minus er at de ikke serverer frokost, så det må du eventuelt ta høyde for.
Ellers hadde vi et rom ut mot Strand og der var det endel støy, så hvis du sover lett er ikke dette stedet å anbefale.:confused:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Hvis dere vil bo enkelt, men helt greit (eget bad), og heller bruke pengene på mat, drikke og eventuell shopping kan University Rooms være et alternativ. Studenthybler sentralt i byen til en rimelig penge.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Vi er 8 karer midt i 30-årene som skal på helgetur til London i slutten av sept.
Planlegger en tur med madammen i September og er på jakt etter et rimelig men greit hotell i London.

Litt sent med hotell anbefaling for din reise i september C, men her kommer iallfall noen godbiter også til @Lynch

Hotell:
Hilton London Metropole
Var fair pris når jeg booket i vinter/våres.
Kort gåavstand til Paddington om man kommer med Heathrow Express.
Meget god frokost.

Restauranter
- Barrafina (bra taps og god vin)
- Smokestak (Navnet sier seg vel selv men her er det kjøtt kjøtt og kjøtt. Snadder!)
- Brat (Liten men fantastisk meny. Lunch kan anbefales)
- Above at Hide (dyreste av disse, men vel verdt besøket om man får bord.)

Cocktails
- Hide (kjelleren til Hide har en meget habil vinkjeller og vanvittig cocktails. De er eid av en av/den største Britiske vingrossisten.
- Connaught på Connaught Hotel (Dette skal være en av verdens beste barer. Usikker på om jeg hadde dratt tilbake. Lang kø for å komme inn og svindyre drinker. Ikke verdt det ifht andre alternativer etter min mening men kult å ha opplevd.
- Mulwray Wine Bar. (Ikke testet selv men skal være meget god)
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Eller så kan kanskje Novotel Paddington funke.
Pluss for bassen, sauna, treningsstudio, rett ved T-bane og togstasjon (750 meter). Genialt om man flyr til Heathrow
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Tusen takk for tips ! @UJU @gullet @Bjorn @Edzilla !

Min bedre halvdel studerte 5 år i London så jeg pleide å ha grei peiling på det meste her men vi har ikke vert i byen siden før korona og merker at hoteller har endret seg og er ikke de samme, prisene er jo helt crazy om dagen også. Helt enkelt hotell koster fort 15.000,- for tre dager.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Tusen takk for tips ! @UJU @gullet @Bjorn @Edzilla !

Min bedre halvdel studerte 5 år i London så jeg pleide å ha grei peiling på det meste her men vi har ikke vert i byen siden før korona og merker at hoteller har endret seg og er ikke de samme, prisene er jo helt crazy om dagen også. Helt enkelt hotell koster fort 15.000,- for tre dager.

Er helt spinnvilt. Flere av våre gamle stamhotell har gått under. De få som har overlevd koster minst 3x post corona.
Men det finnes som nevnt noen hode alternativer som Novotel Paddington, selv om det ikke er maks keegt.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lynch