Lommeur, hvilke fabrikat?

GJB

Medlem
12. juli 2010
Innlegg
104
Sted
Løten
158381E1-71C2-46BA-A6EB-7ADBD9BDE82E.png
kjøpte et lommeur for å ha det som et lite prosjekt. Men står ingenting om fabrikat, hva kan dette være for noe?

Endel søk på nett fører meg i retning av et Cyma ur. Virker å være bra kvalitet, det går meget presist.
Ønsker å finne visere som er litt mindre bling, passer de fleste visere på eldre lommeur om hverandre, eller er det masse forskjellig her?
 
Redigert:
Det kan virke sannsynlig selvom det ikke er helt identisk. Hvorfor er det ikke noe som helst merke med fabrikat på urverket tro??
 
Dette er merket " Sola G T " Det ble laget av Gedeon Thommen. Ser vel ganske likt ut som ditt .
 

Vedlegg

  • sola.jpg
    sola.jpg
    105,8 KB · Visninger: 0
Arvet dette for noen år siden av min far som igjen arvet det fra min bestefar. Fikk det renset, og bruker det en gang i året (hver 17nde Mai). Er belagt med gull, men ingen merke fra produsent. Ble fortalt av min bestefar at det var en løveklo som henger på kjedet. Artig sak som fulgte han i mangen år som sjømann.
Noen som drar kjensel på denne?


19D0A9DA-6126-4EA3-82B9-BCAAA520653F.jpeg
 
Hvilken inngravering / stempel ?
Fontainmelon FHF produserte halvfabrikat urverk som de leverte til urprodusenter som ferdigstillte urene. Derfor kan man finne ur med samme urverk fra ulike firmaer . Her er et som ble ferdigstillt av HJ Moser .
moser.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Hvilken inngravering / stempel ?
Fontainmelon FHF produserte halvfabrikat urverk som de leverte til urprodusenter som ferdigstillte urene. Derfor kan man finne ur med samme urverk fra ulike firmaer . Her er et som ble ferdigstillt av HJ Moser .
Vis vedlegg 135714

Dette er innvendig på lokket over urverket
 

Vedlegg

  • 00D8D57A-DB73-47C4-8A44-45670ACE4A9B.jpeg
    00D8D57A-DB73-47C4-8A44-45670ACE4A9B.jpeg
    136,6 KB · Visninger: 0
Redigert: