Livets cafe. Løst og fast om livet...

Medlem
31. juli 2011
Innlegg
3.604
Sted
Sandnes
Fridag og nesen peker i været... Registrerer at 3 AWACS fly har lettet fra Sola siste timen. Er vi med i en eller annen krig jeg ikke har fått med meg?..... Ja her skulle det selvfølgelig vært et klokkebilde også men sitter på mobil og det blir altfor avansert for meg.
 
Fridag og nesen peker i været... Registrerer at 3 AWACS fly har lettet fra Sola siste timen. Er vi med i en eller annen krig jeg ikke har fått med meg?..... Ja her skulle det selvfølgelig vært et klokkebilde også men sitter på mobil og det blir altfor avansert for meg.

Ta det med ro, det er bare forberedelser og øvelser, pga. økt spenning i Europa og mellom vesten og Russland. WW3 starter med stor sannsynlighet ikke før til neste år.
 
Gode ting, da blir det noe på meg ikveld også .... Tråden lever folkens. La den bli som onsdagsfilmen på TV Norge; En del av livet.....
 
Fridag og nesen peker i været... Registrerer at 3 AWACS fly har lettet fra Sola siste timen. Er vi med i en eller annen krig jeg ikke har fått med meg?..... Ja her skulle det selvfølgelig vært et klokkebilde også men sitter på mobil og det blir altfor avansert for meg.

Hørte de godt på Tananger. Ikke akkurat stealth teknologi på disse - øredøvende greier.
 
Fridag og nesen peker i været... Registrerer at 3 AWACS fly har lettet fra Sola siste timen. Er vi med i en eller annen krig jeg ikke har fått med meg?..... Ja her skulle det selvfølgelig vært et klokkebilde også men sitter på mobil og det blir altfor avansert for meg.

Det var nok samme flyet tenker jeg. Pilotene på awacs må ha ett gitt antall landinger på flyplasser og natobaser rundt om per år, og dette gjør de som touch and go, sikkert for å spare tid, (og kostnader)?
 
NATO har valgt å bruke penger på sensorteknologi og radar istedenfor på nye motorer, derfor kan vi ennå nyte lyden og synet av disse gode, gamle TF33-motorene. Da Royal Air Force i sin tid kjøpte AWACS ble disse utrustet med CFM56-2A3 motorer, som igrunnen bare er en litt eldre variant av det som sitter på Boeing 737. Mer effektivt, men ikke så spennende ;)
 
En fattig studentkollega av meg som vil ut og fly i verden. I den forbindelse mener jeg å huske at en eller flere av medlemmene her inne drev å praktiserte en ganske så interessant hobby der de fløy verden rundt på første klasse med mellomlandinger i alle mulige krinkelkroker. Dette for å holde prisen særdeles lav parallelt med at de samlet opp store mengder med bonuspoeng.

Noen som husker hva dette gikk ut på eller driver med dette som kan forklare meg det slik at stakkaren får seg en tur?
 
En fattig studentkollega av meg som vil ut og fly i verden. I den forbindelse mener jeg å huske at en eller flere av medlemmene her inne drev å praktiserte en ganske så interessant hobby der de fløy verden rundt på første klasse med mellomlandinger i alle mulige krinkelkroker. Dette for å holde prisen særdeles lav parallelt med at de samlet opp store mengder med bonuspoeng.

Noen som husker hva dette gikk ut på eller driver med dette som kan forklare meg det slik at stakkaren får seg en tur?

Her får du hjelp, fordel å ha en konkret tur i tankene dog: Reiseforum - Flyprat
 
En fattig studentkollega av meg som vil ut og fly i verden. I den forbindelse mener jeg å huske at en eller flere av medlemmene her inne drev å praktiserte en ganske så interessant hobby der de fløy verden rundt på første klasse med mellomlandinger i alle mulige krinkelkroker. Dette for å holde prisen særdeles lav parallelt med at de samlet opp store mengder med bonuspoeng.

Noen som husker hva dette gikk ut på eller driver med dette som kan forklare meg det slik at stakkaren får seg en tur?

@hipphurra er mannen :)

http://www.tidssonen.no/forum/reise-mat-og-drikke-18/bonusbiletter-14480/
 
Redigert av en moderator:
Fant ingen egnet tråd så legger det her i min egen "fant ingen annen egnet tråd"-tråden.

Jeg har "fått" ene veggen i stuen av fruen til å henge opp noe jeg vil.

Som den trauste Pangermanisten jeg er så er det soleklart at Åsgårdsreien skal opp på min tilmålte del..

Originalen som lagres i kjelleren på museet (og måler mange meter x mange meter) blir det ikke så jeg tenker å slenge et trykk på akrylglass. Mitt problem er at når jeg googler bildet kommer det opp et bilde eller to på 1400kb. Altså når jeg legger inn på bestilling i ønsket format 80cm x 120cm så blir det mildt sagt så kornete at det ikke er verdt å henge det på veggen. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan løse dette?

Her er forøvrig herligheten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Å her er en av mine favoritter: Madonna tar av seg glorien
2usvj1x.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Lemen og Chronodiver
To måneder som pilot i SAS, fantastisk kul jobb med bransjens beste kolleger. Ikke vært sykemeldt siden pappa døde i 2008, og så blir jeg forkjølet på nattstopp i Trondheim. Flyr til OSL, og får en dott i øret som fremdeles er her 9 dager senere. Vært sykemeldt siden mandag, var hos fastlegen, men må utvide sykemeldingen i morgen og kontakte en ØNH-lege. Noe så utrolig irriterende!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Den unisone hyllingen av Kjos i media i dag er det mest kvalmende jeg har sett! INGEN kritisk sans igjen hos journalister, snakk om å sluke Store Leders ord rå.. Totalt ensidige påstander.. Se på denne:

"– Deres strategi er ganske enkelt å tappe oss for penger, skriver Kjos, som til slutt så seg nødt til å børsnotere Norwegian på slutten av året i 2003, for å få inn frisk kapital for å overleve kampen."

Så seg nødt til å børsnotere, du liksom. Som om hans mål er å være den barmhjertige flybillettsamaritanen. Han vil tjene penger, selvfølgelig, ikke drive veldedighet. Herregud, så provosert jeg blir.