Kronen mot håndleddet

Medlem
15. mai 2011
Innlegg
247
Sted
Troms
Hei, satt i startgropen før en submariner, men spør på forhånd om noen har vært plaget med at kronen gnager på hånden/håndleddet? Ser ut som den stikker noe ut av kassen? Har hat dette problemet før på seiko, synd å måte flippe hvis ubehag skulle være et problem.
 
Jeg har aldri vært plaget av det. Submariner er superbehageleig! Siden klokken bygger litt opp fra håndleddet så er ikke kronen i veien på noen måte. Slik er det i hvert fall på min arm:)
278C7099-C202-4650-BC2F-A8BA1AEEF0A4.jpeg
 
Jeg har samme problem. Har klokken litt løs, for er ikke komfortabel med å ha klokke for stram rundt håndleddet.
Submariner 116610 slet jeg litt med, dessverre. Daytona sitter perfekt, da slankere/mindre krone.

Elsker Panerai, men er en grunn til at jeg ikke eier lenge...
 
Hei, satt i startgropen før en submariner, men spør på forhånd om noen har vært plaget med at kronen gnager på hånden/håndleddet? Ser ut som den stikker noe ut av kassen? Har hat dette problemet før på seiko, synd å måte flippe hvis ubehag skulle være et problem.

Neida - har hatt Subber i snart 40 år, aldri noe gnaging - kun velvære:cool:
 
Juster klokken men microjustering og ledd. Kommer til å gå så fin! I verste fall så kan du bare flytte klokken over på andre arm?
 
Bruker du klokken over "kulen" (nærmere skulderen) enn under (nærmere hånden)?

Enkelte hevder at førstnevnte er det riktige (;)), og her er vel kronegnaging sjelden et stort problem.
 
Har brukt å bruke den ganske nært hånden ja, har som regel hatt klokkene henge noget løst spesielt med gummireim før å få det litt luftig.:cool:
 
Nå er vi vel litt forskjellig bygd, men har aldri skjønt de som klarer å ha klokken på "feil" side av kulen på håndleddet. Har man klokken på den siden av kulen som er lengst borte fra fingrene bør gnaging ikke være et problem i det hele tatt :geek:
 
Helt enig! Så fort klokken sniker seg under kulen starter ubehaget. Hånden blir jo «låst», og stivner i alle retninger. Og jeg bærer normalt en 114060/5513.
 
Takk før svar, kjennes fin ut rundt håndleddet, bruker ikke så mye hansker på jobb hvis noen stusset på selve hånden.
 

Vedlegg

  • 16183919525832159164278635016964.jpg
    16183919525832159164278635016964.jpg
    105,6 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: EivindR
Har eid mange nydelige ur der dette har vært et problem, inkludert en Explorer 2 Polar. Jeg har ikke klokkene stramt og klarer ikke ha de noe annet sted enn nær håndleddet, ikke lengre opp på armen. Det har i utgangspunktet ført til bitre salg av klokker som overnevnte Explorer 2 men også en Panerai PAM 233, noe som jeg hadde håpet skulle være med meg ut livet.

Så ja - definitivt et problem. Hvorfor jeg ikke har problemer verken med min Omega Planet Ocean 45 mm eller speedmasteren min vet jeg ikke helt, men det har i ganske ekstrem grad begrenset hva jeg investerer av tid i ur.
 
Har eid mange nydelige ur der dette har vært et problem, inkludert en Explorer 2 Polar. Jeg har ikke klokkene stramt og klarer ikke ha de noe annet sted enn nær håndleddet, ikke lengre opp på armen. Det har i utgangspunktet ført til bitre salg av klokker som overnevnte Explorer 2 men også en Panerai PAM 233, noe som jeg hadde håpet skulle være med meg ut livet.

Så ja - definitivt et problem. Hvorfor jeg ikke har problemer verken med min Omega Planet Ocean 45 mm eller speedmasteren min vet jeg ikke helt, men det har i ganske ekstrem grad begrenset hva jeg investerer av tid i ur.

både Speedmaster og PO har»integrerte» crownguards. Altså ikke «ekte» crownguards slik som på sub og Explorer, men hvor kronen ligger nedsunket i kassen. Dermed stikker den ikke så langt ut. Det fordrer en noe større kasse, men er et ganske smart design spør du meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple