Kutyme på Finn.no

Forliksrådet er gøy, fraværsdom er grunnlag for utleggforretning hos namsmannen og betalingsanmerkning, og gir ham mye styr for relativt lite arbeid fra din side, utover å møte opp hos forliksrådet. Det er jo ikke gratis da, så det spørs jo verdien på gjenstanden. Prosessvarsel i postkassen er lite hyggelig å motta, har jeg hørt, og er jo uansett en fin start.

Vanligvis oppfordrer jeg til å anmelde svindel også, det koster jo ingen ting, men det er ikke noe vits i med mindre det er et soleklart tilfelle. "Ikke i like god stand som avtalt" blir fort påstand mot påstand.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
I går la jeg ut et objekt på Finn til 19.000, en melding inneholdt bare ‘10.000’. Første vurderte jeg å spørre om det virkelig var en taktikk som gikk - og om vedkommende fikk kjøpt varer til ‘gi bort pris’ - men kom på bedre tanker og svarte bare et høflig ‘Det er bud på 17.000 er du fremdeles interessert?’ - og ga info når det forelå et bud på 18.000. Hørte ikke mer fra vedkommende.
 
I går la jeg ut et objekt på Finn til 19.000, en melding inneholdt bare ‘10.000’. Første vurderte jeg å spørre om det virkelig var en taktikk som gikk - og om vedkommende fikk kjøpt varer til ‘gi bort pris’ - men kom på bedre tanker og svarte bare et høflig ‘Det er bud på 17.000 er du fremdeles interessert?’ - og ga info når det forelå et bud på 18.000. Hørte ikke mer fra vedkommende.

Virker som det er en hel gjeng med folk som har som heltidsgeskjeft å sende sånne meldinger. Tipper de sender på nesten alle annonser som kommer ut. Litt som taktikken å gå bort til damer på byen og spør "Pule?" og tenke at det virker til slutt. Sikkert samme suksessrate også.

Morsommere blir det jo når du legger ut et attraktivt ur og etter 45 sekunder tikker det inn tre meldinger a la "Sista priset kompis?".

For ikke å snakke om artige bytteforslag. Denne tråden har mange gode: https://www.tidssonen.no/forum/threads/finn-no-hva-i-h-er-galt-med-menneskene-på-finn-no.2305/
 
  • Haha
Reaksjoner: lobergen