Kutyme på Finn.no

Medlem
19. jan. 2020
Innlegg
87
Sted
Oslo
Hei!

Jeg stusset veldig over følgende meldinger etter å endelig ha funnet en Omega Dynamic Chronograph til en OK pris. Dette er en klokke jeg har jaktet på i lenger tid.

94259244_233728174549100_5758914784401555456_n.jpeg

Er jeg hårsår her, eller kunne jeg forvente å få kjøpe klokken?
 
  • Sint
Reaksjoner: fredskijj
Du er ikke lovt handelen noe sted i meldingene, så selger har sitt på det tørre, selv om det er litt uryddig å ikke si ifra før den er solgt. Allikevel sånt som kan skje.

Opplevd ved bilkjøp at jeg er klar for avtale med selger på stedet. Han opplyser meg om at andre har sett på bilen, men jeg kan få den for pålydende hvis jeg tar den der og da. Telefonen hans ringer, han forklarer at jeg står der, mottar bud 10 000 over pålydende. Selvfølgelig går den da til høystbydende. Bittert for meg, men jeg kunne også bydd høyere.

Ikke helt det samme, men likevel...
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Jeg hadde reservert klokken til deg når du sier «tar den usett» men jeg hadde ikke
reservert hvis du kun skulle hatt en uforpliktende visning. Enig at dette er dårlig stil.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Jeg hadde sjekket med en oppfølgingsmelding om at det var gjensidig siden det ikke var noen aksept fra selgeren i den meldingen. Jeg forstår at du trodde du kunne glede deg men jeg hadde ikke følt meg trygg med det svaret.

( selgeren viser dårlig stil så det er sagt)
 
Tenker at finn ikke representerer noe mer enn et tverrsnitt av befolkningen.. (Vi får ikke en gang toget til å gå tidsnok.)
 
  • Liker
Reaksjoner: kh93
Du er ikke lovt handelen noe sted i meldingene, så selger har sitt på det tørre, selv om det er litt uryddig å ikke si ifra før den er solgt. Allikevel sånt som kan skje.

Opplevd ved bilkjøp at jeg er klar for avtale med selger på stedet. Han opplyser meg om at andre har sett på bilen, men jeg kan få den for pålydende hvis jeg tar den der og da. Telefonen hans ringer, han forklarer at jeg står der, mottar bud 10 000 over pålydende. Selvfølgelig går den da til høystbydende. Bittert for meg, men jeg kunne også bydd høyere.

Ikke helt det samme, men likevel...

Jeg vil nesten tørre å påstå at vi her nærmer oss en "stilltiende aksept" av mitt tilbud på 9K usett. Men jeg er enig i at det er i grenseland.
 
Sorry, men dette er ikke i grenseland i det hele tatt. Alt han lover er å snakke med deg dagen etter.

Så du tenker ikke at svaret jeg mottok farges av hva jeg tilbød i forkant? Hva skal til for en avtale etter din mening? Kun "jeg aksepterer herved" som er godt nok, eller tenker du at det finnes en mellomting mellom et klart "nei" og et klart "ja"? Jeg oppfattet det som noe nærmere en avtale enn nærmere en lovnad om å ringe meg, så at det er helt klart at alt han lovet var en samtale er jeg uenig i. Uansett mister vedkommende stilpoeng i min bok.
 
Så du tenker ikke at svaret jeg mottok farges av hva jeg tilbød i forkant? Hva skal til for en avtale etter din mening? Kun "jeg aksepterer herved" som er godt nok, eller tenker du at det finnes en mellomting mellom et klart "nei" og et klart "ja"? Jeg oppfattet det som noe nærmere en avtale enn nærmere en lovnad om å ringe meg, så at det er helt klart at alt han lovet var en samtale er jeg uenig i. Uansett mister vedkommende stilpoeng i min bok.

Du får ta det til Voldgiftsretten da hvis du mener du har en sak. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en drink og roet ned litt ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH
Du får ta det til Voldgiftsretten da hvis du mener du har en sak. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en drink og roet ned litt ;)
Ville heller forsøkt forliksrådet for dette, blir nok vanskelig å få med vedkommende på voldgiftsrett ;)
 
Du får ta det til Voldgiftsretten da hvis du mener du har en sak. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en drink og roet ned litt ;)

Forskjell på å ventilere litt irritasjon i dette forumet og det å prøve å få avtalt en voldgiftssak med vedkommende ;) Reagerte mer på at du mente at det var plankekjøring.
 
En greie som provoserer meg, er hvis jeg f.eks skrevet etter div. frem og tilbake - "jeg tar den" (det står en pris), hvorpå jeg får
"hei, det står gi bud i annonsen, så gi bud". Javel tenker jeg, og gir da et bud, prisen som står, men får "jeg hadde håpet på litt mer, har fått bud på xx kr".

Javel, hvordan i alle dager skal jeg kunne stole på dette?

Jeg avstod fra klokkekjøpet, to uker senere fikk jeg
"ok, du kan få den til xx pris" (prisen selger averterte klokken med).

Finn er ikke egnet for budrunde spør du meg. Er vel derfor man har auksjon her, er det ikke?
Uansett, det var en digresjon. Jeg er helt enig med deg, merker at jeg til og med kan bli lettere provosert over korte meldinger.

Jeg pleier å skrive omtrent sånn:

"Hei, veldig fin klokke. Blablabla, spørsmål om ditt og datt, osv. Er det mulig å se på den en dag?
Beste hilsen
Anders"

hvorpå jeg får

"den er solgt".

Da svarer jeg demonstrativt:

"Takk for tilbakemelding, gratulerer med salget.
Ha en fin dag, beste hilsen Anders".