Knekt endlink Mühle Glashütte

Medlem
6. feb. 2021
Innlegg
25
Sted
Bergen
Hei,

Jeg har en Sports Automatik M12 med blå skive jeg kjøpte brukt hos en urmaker i Delmenhorst i 2003 da jeg bodde og jobbet i Tyskland.

Med tanke på at klokken har tritium og mineralglass istedenfor superluminova og safirglass er den sannsynligvis fra 90-tallet/årtusenskiftet (pre Nomos-søksmål:))

Etter alle skiftene de siste 20 årene ble det dessverre for mye for det ene endestykket, se bilde.

Har kontaktet Mühle som ikke har akkurat denne delen løst på lager, og som anbefaler en komplett-revisjon av klokken med evt bytte av hele armbåndet hvis endestykket ikke kan repareres. Med kone fra Berlin er vi ofte i Tyskland, og jeg kunne evt sende den inn når vi er på besøk hos svigers.

Men: Da jeg har hatt den på service de siste par årene og det blir styr med retur av klokken, er ikke dette et alternativ jeg egentlig vurderer.

Det finnes original-armbånd å få kjøpt, men jeg vil heller reparere hvis det er mulig.
Jeg stiller meg tvilende til at det kan gjøres da det er der hvor bøyingen skjer ved monteroing, men tror dere at dette kan repareres?

Setter pris på alle svar:)
 

Vedlegg

  • M12610.jpg
    M12610.jpg
    123,3 KB · Visninger: 0
Det ser ut som du har den delen som er brekt av? Tipper den kan lasersveises på igjen. Jeg har selv en gammel Rolex clasp som hadde en bit brekt av og jeg gjorde det selv ved hjelp av et punksveiseapparat beregnet for smykker etc. Jeg tenkte først å gi jobben til en profesjonell men gjorde et forsøk selv og det ble et akseptabelt resultat, men selvsagt en proff person ville fått et bedre resultat. Dersom jeg skal selge denne Rolexen vil jeg nok få jobben gjort profesjonelt igjen slik at det ser 100% ut men inntil videre er claspen funksjonell og man kan ikke se det uten å studere det med lupe. Uansett ta kontakt med noen som reparerer klokkelenker og tipper de vil kunne reparere mye billigere enn å kjøpe en ny lenke.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bollis